חפש בבלוג זה

יום ראשון, 30 באפריל 2023

חיים אלטרנטיביים/ נועה סלון


הוצאה: ניב
שנה: 2023
355 עמודים

כשנועה נולדה היא לא הפסיקה לצרוח, כנראה שכבר אז היא הרגישה שהולכת להיות לה התמודדות לא פשוטה בעולם הזה, וזאת היתה דרכה לומר זאת כתינוקת.

נועה נולדה כבת שניה לזוג הורים שכנראה מלכתחילה לא התאימו , ולאחר מספר שנים החליטו להתגרש. הקשר שלה עם אביה שהיה קשר חזק בילדות, עבר טלטלות לא פשוטות, במיוחד לילדה. ובנוסף בגיל ההתבגרות היא אובחנה עם חולשת שרירים שהצריכה הרבה בדיקות וטיפולים רפואיים, כך שחייה לא ממש התנהלו באופן נורמלי כמו מתבגרת טיפוסית.

נועה בחרה לספר את סיפורה האישי מנקודת מבטה וכמעט ללא צנזורה. היא מפרגנת כשצריך ובאה בחשבון עם מי שצריך. היא משתפת במורכבות של החיים שלה כילדה אחרי גירושין, כמתבגרת עם בעיות רפואיות וכרווקה "מבוגרת".

היא מתעמתת עם החיים, מסרבת להכנע לחולשות שלה, עומדת איתנה מול הסביבה שלה, חווה משברים באמונה הדתית שלה , ובסופו של דבר מעבירה מסר חד וברור של רצון לכבוש את העולם ולחיות חיים נורמליים.

סיפורה של נועה נוגע ללב באותנטיות שלו.
בכתיבה קולחת ויפה, נועה מציפה רגשות וכאב ואי אפשר להישאר אדישים, עד שבסוף מתחשק פשוט לחבק אותה.

חלקו האחרון של הספר מספר בפרוטרוט על עולם הדייטים, על יחסיה עם גברים ועל הכמיהה לזוגיות ואהבה רומנטית. ניכר  כי הוא הוא כתוב מדם ליבה ואני יכולה להבין שזה נובע מתוך הנסיון המתסכל והכואב שנועה חווה בתחום הזה, אך לטעמי היה אפשר קצת לקצר אותו.

לסיכום מדובר בספר אוטוביוגרפי מעניין, מלא עליות ומורדות אך עם מסר חזק.

בשורה אחת: "אין הדבר תלוי אלא בי" (חנן בן ארי)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה