חפש בבלוג זה

יום ראשון, 28 באוגוסט 2022

הטיסה האחרונה / ג'ולי קלארק

 

הוצאה: פן, ידיעות אחרונות
תרגום: רחל פן
שנה: 2022    
326 עמודים

החיים של קלייר נראים מושלמים, היא נשואה לפוליטקאי מוערך, הכל סביבה מתוקתק (כולל סדר היום שלה), היא מוקפת עושר וכבוד ולא חסר לה כלום. אך מאחורי דלתות סגורות  - רודי, בעלה של קלייר, הוא לא בדיוק מה שהוא נראה - יש לו פתיל קצר, הוא מנהל מעקבים אחרי אישתו ואם צריך הוא גם נוקט בסנקציות.

קלייר מחליטה לעשות מעשה, ובמשך תקופה ארוכה היא מתכננת את יום הבריחה שלה. ואז כשנראה שהכל עומד להשתבש היא פוגשת בשדה התעופה אישה בשם אווה, שגם היא כנראה בורחת ממשהו, והן מחליטות להתחלף בטיסות, ובעצם בחיים.
קלייר עולה על הטיסה של אווה לאוקלנד, ואווה עולה על הטיסה של קלייר לפורטו ריקו.

קלייר מקבלת הזדמנות להתחלה חדשה, אך אז ,למרבה הצער, היא מגלה שהטיסה לפורטו ריקו התרסקה, ועכשיו כולם בטוחים שהיא מתה. 
כתוצאה מכך היא נאלצת לאמץ את זהותה החשאית של אווה, דמות שמסתבר מורכבת מהרבה סודות.

זהו ספר על אנשים מניפולטיביים, שמונעים מאינטרסים אישיים ולא מהססים לפגוע במי שצריך, לעומת אנשים שכל כולם טוב ורצון לעזור - פשוט "אנשים טובים באמצע הדרך" - פער צורם שגורם עוד יותר להעריך את האנשים הטובים שמקיפים אותנו.

ספרי מתח הם בד"כ לא הז'אנר המועדף עלי, אך הפעם מצאתי את עצמי מרותקת לספר - סקרנית ומתוחה לאן תתפתח העלילה ומה יקרה בסוף, ובהחלט נהניתי ממנו.
היו קטעים בספר שהיה נדמה שהפתרון כבר באופק, שהדמויות הגיעו סופסוף למנוחה ושלווה, ואז צצה עוד תפנית בעלילה - מה שבהחלט הוסיף עניין, עד לסוף הלא ממש צפוי, שבו כל הקצוות נסגרים.

הספר כתוב בשפה קולחת, ותוך כדי סיפור ההתרחשויות של קלייר בהווה, הוא מספר את השתלשלות העניינים של אווה - החיים שלה, הסודות שלה, עד לאותו יום של ההתרסקות.

מומלץ!

בשורה אחת: " את יודעת, החיים ארוכים. הרבה דברים יכולים להשתבש ועדיין להיגמר טוב" (עמוד 137)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי



אנשים שאנחנו פוגשים בחופשה / אמילי הנרי


הוצאה: מודן
תרגום: דורית בריל-פולק
שנה: 2022
392 עמודים

מאז שפופי ואלכס הכירו באוניברסיטה, הם מקפידים כל שנה לצאת יחד לחופשה שנתית. 
בתחילה אלה היו חופשות של תפרנים, המרוויחים משכורות זעומות, ואח"כ כשפופי החלה לעבוד במגזין תיירות אז החופשות הפכו ל"קצת" יותר מפנקות... אבל מה שבטוח על החופשה הזאת מדי שנה הם לא מוותרים!

עם השנים, פופי ואלכס הפכו להיות החברים הכי טובים, אפילו שהאופי שלהם כל כך שונה - פופי מוחצנת ואלכס מופנם, פופי מחפשת שינויים וריגושים ואלכס מעדיף את המוכר והבטוח. ולמרות הפערים ביניהם, החופשות שלהם יחד הן החופשות הכי מוצלחות.

עד שלפני שנתיים משהו משתבש במהלך החופשה, ומאז הם לא מדברים.
ואז (כעבור שנתיים) נוצרת הזדמנות עבורם לצאת שוב לחופשה יחד, ולמרבה הפלא אלכס מסכים , וכך נוצרת הזדמנות לתקן הכל ואולי סופסוף להתייחס ל"פיל" שעומד ביניהם...

הספר מסופר לסירוגין בהווה בעת החופשה הנוכחית, ולסירוגין בעבר, כשבכל פעם מתוארת חופשה משותפת אחרת שלהם יחד לאורך השנים. לאורך הספר אלכס ופופי עוברים תהליך גם ביחד וגם כל אחד לחוד, ואין מה לעשות לפעמים לומדים דברים בדרך הארוכה והקשה.

החברות בין אלכס לפופי היא חברות מדהימה - הדאגה ההדדית, השיחות, החוויות המשותפות - כל זה מעורר קנאה! ובכלל אני התאהבתי בדמות של אלכס, הגבר הכמעט מושלם : )

לפי התקציר היה נראה לי כי מדובר בספר קיטש קליל, והוא אכן כזה, אבל הוא גם הרבה יותר.
מדובר בספר כיפי, קולח ומהנה שהדפים בו פשוט חולפים במהירות... הוא משלב שנינות וצחוק וגם כאב ובכי, והשילוב הזה בהחלט מוסיף להנאה!

אני נהניתי!

בשורה אחת: לפעמים אנחנו מחפשים רחוק את מה שנמצא ממש לידנו.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי


יום ראשון, 21 באוגוסט 2022

קצב מנגינת הלב / ג'ניפר א' סמית


הוצאה: ידיעות ספרים
תרגום: שרון פרמינגר
שנה: 2022
326 עמודים

גרטה ג'יימס היא כוכב עולה בתעשיית המוזיקה. היא כבר הוציאה אלבום אחד, היא מופיעה ברחבי המדינה ויש לה קהל מעריצים.

אבל רגע לפני הוצאת האלבום השני שלה, כשגרטה חושבת שהיא מגשימה את החלומות שלה , אמא שלה מתה בפתאומיות, היא מתמוטטת בעת הופעה על הבמה ובן הזוג שלה נפרד ממנה.   

בנקודת השבר הזאת, אחיה של גרטה מבקש ממנה להצטרף לשיט תענוגות לאלסקה עם אביה. שיט שתוכנן לרגל חגיגות יום הנישואים של הוריה, ואליו היו אמורים לצאת יחד.

היחסים של גרטה עם אביה תמיד היו מורכבים - בעוד אביה רוצה שהיא תחיה חיים מסודרים, רגועים וממוסדים, גרטה בוחרת בגיטרה ובמוזיקה.
השהייה המשותפת על הספינה מאלצת אותם להתעמת אחד עם השנייה, לעשות חשבון נפש ולנסות לשקם את היחסים ביניהם.

על הספינה נמצא גם בן, בחור חנון שעובד כהיסטוריון וגם נמצא בתקופה של משבר בחייו. בן וגרטה מתיידדים, מתקרבים ומנסים להשתקם ולתמוך אחד בשנייה. הם כל כך שונים אחד מהשניה, שלא ברור אם מחוץ לספינה הם בכלל היו מסתכלים אחד על השנייה, ולכן גם לא ברור לאן זה יוביל. 

הספר הזה עשה לי חשק לצאת לקרוז בספינת תענוגות עם כל האבזור והכיף שיש בה, עם העצירות במקומות הקסומים, עם התצפיות המדהימות, ובכלל עם האווירה שמתוארת בו.

נדמה שדווקא מי שהכי פחות מתרגשת מכל זה , זאת גרטה, שמלכתחילה יוצאת לשייט הזה בחוסר רצון ובספקנות רבה. אבל ככל שהספר מתקדם היא לומדת ליהנות, להרפות , לא לפחד מלהתמודד עם האמת ובסופו של דבר השייט הזה עושה לה טוב.

זהו ספר על כאב, במסווה של ספר קיטש רומנטי. למעשה הוא עוסק בעיקר באובדן, במוות ובמערכות יחסים מתוסבכות.

אהבתי את דמותה של גרטה , אם כי לעיתים התחשק לי קצת לנער אותה. היא מאמינה בעצמה ובדרך שלה, היא מנסה להתעלם מרעשי רקע ובסה"כ היא רוצה לעשות טוב לעולם ולה.

זה ספר חמוד, לעיתים קצת איטי, לעיתים קצת כואב, אבל בהחלט נותן נקודות למחשבה על החיים.

בשורה אחת: "לפעמים חלומות מתגשמים..." (צביקה פיק ז"ל)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀


התיקון של רוז גולד / סטפני רובל


הוצאה: אריה ניר , מודן הוצאה לאור
תרגום: נעה בן פורת
שנה: 2022
368 עמודים

רוז גולד הייתה ילדה חולנית - חלשה, אלרגית, וחלק ניכר מחייה בילתה עם אימה אצל רופאים ובבתי חולים, וכתוצאה מכך גם הייתה מנודה חברתית.
ואז התברר שכנראה מי שלא היה בסדר זאת אמא שלה - פאטי, שמקבלת עונש מאסר לחמש שנים.

הספר פותח ביום השחרור של פאטי מהכלא, עת רוז גולד אוספת אותה כשהיא עצמה אם חד הורית, ומכניסה אותה לביתה.

נדמה כי ככל שעובר הזמן היחסים של רוז גולד ואימה השתקמו, והן מצליחות להסתדר ולחיות יחד בהרמוניה של סבתא, אם וילד.
אבל אולי זאת בכלל אשליה?!

זהו ספר מתעתע ומרתק גם יחד, וקשה לעזוב אותו עד לסופו. לכל אורך הספר קשה להבין מי הטוב ומי הרע בסיפור. הוא כתוב בתחכום רב, אין בו שחר/לבן, ויש בו קטעים שמתחשק לשנוא את הדמויות, לעומת קטעים שמרגישים אמפטיה כלפיהן (וקשה מאוד לצדד בדמות אחת בספר).

הספר הזה שמנסה לצייר משפחה שמנסה לחיות חיים נורמליים, מתאר בסופו של דבר רוע טהור, וחיים הכי לא נורמליים, וכשהוא מסתיים נשארים עם טעם מר בפה, ועם המון שאלות פתוחות.

לסיכום - מדובר בדרמת מתח מעניינת, זורמת אך גם קשה לתפיסה.

בשורה אחת: "אם לא מסכנים כלום לא מרוויחים כלום" (עמוד 168)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀




נראה לאחרונה / דולי אלדרטון


הוצאה: כתר 
תרגום: מיה אשל
שנה: 2022
358 עמודים

בגיל 32 נינה מוצאת את עצמה עם בן זוג שהפך לאקס, עם חברות שהתמסדו, עברו לפרברים ועסוקות בגידול ילדים ועם הורים מזדקנים. 

היא מחליטה בלית ברירה לחזור לעולם הדייטים, ולנסות להכיר את אהבת חייה באפליקציית היכרויות. בהתחלה זה נראה מפתה - עושר גברי שמחכה רק לה, אך מהר מאוד היא מבינה שמה שכתוב/מוצג זאת לא תמיד האמת.
ואז מתמזל מזלה לצאת עם בחור שנראה טוב מכדי להיות אמיתי. הדייט שלהם מתנהל באופן מושלם , הם יוצאים, נהנים ומבלים ואפילו מדברים על העתיד, אבל אז נינה מגלה שלא כל מה שנראה מבטיח הוא אכן כזה.

הכריכה של הספר הזה מתוקה והנושא שלו בדיוק התאים לי כספר קליל ואולי קצת רומנטי.
הוא אכן התחיל כספר חמוד, אבל הקריאה בו נמשכה לי שבועיים (בשבילי זה הרבה יותר מדי), אז יתכן וזה נובע מעומס (אוגוסט, חופש, ילדים וכו'), אבל עדיין היו קטעים בספר שהרגשתי שהוא תקוע, לא מתקדם ואולי קצת נמרח.

הספר למעשה משלב שני סיפורים עיקריים מחייה של נינה - סיפור חיפושה אחרי אהבה, וסיפור ההתמודדות שלה עם ההורים שלה וההזדקנות שלהם.
לי באופן אישי נגעו יותר ללב החלקים שעסקו בהוריה של נינה - אהבתי את המסירות והדאגה שלה, ופחות התחברתי לסיפור חיפוש האהבה שלדעתי היה צריך לקצר.

זהו ספר נשי שמזכיר לנו כמה עולם הדייטים יכול להיות אכזרי, עד כמה גברים יכולים להיות מטומטמים ועד כמה צריך להודות על אהבת אמת.

בשורה אחת: "אהבה היא געגועים הביתה" (עמוד 278).

בדירוג סמיילי: 😀😀😀

.

יום חמישי, 11 באוגוסט 2022

מה שלא יהיה / דבי גליורי


הוצאה: אגם
תרגום: רימונה די-נור
שנה: 2022
26 עמודים

כולנו מבוגרים וילדים זקוקים לאהבה! הספר הזה מחדד לנו עד כמה הילדים רגישים לכך.

קטן הרגיש בודד, ולכן הוא ניסה לעשות דברים שמושכים תשומת לב - הוא פירק, זרק, היכה, הפיל, צרח...ואז הגיע גדול ולא הבין על מה כל המהומה.

קטן הבהיר כי הכל בגלל שלא רוצים אותו בכלל. מיד גדול מבהיר לו שהוא יאהב אותו בכל מצב.
וככה מתחילה סדרת שאלות  - " מה אם אהיה דב או אריה?" ואם אהיה פתאום חרגול?" "ואם אהיה פתאום, נגיד, תנין ירוק?" , וגדול ממשיך להיות עקבי ולענות לו בסבלנות כי הוא תמיד יהיה אצלו ראשון, מרגע שיקום ועד שילך לישון! 

קטן ממשיך לנסות להבין עד כמה גדול אוהב ויאהב אותו, והשאלות שלו לא נגמרות, וגדול חוזר ומבהיר שאהבתו לא תגמר.

הספר הזה ממש נגע לליבי - הכמיהה של קטן לאהבה כל כך מורגשת, והאהבה האינסופית של גדול כלפיו מתוארת ברגישות , ואין ספק כי מדובר בספר שפעוטות וילדים יתאהבו בו, כי אין מה לעשות כולנו אוהבים לדבר על אהבה :)

הספר מנוסח במשפטים קצרים, פשוטים , ברורים המותאמים לילדים ומבהירים שוב ושוב עד כמה הורה אוהב את ילדיו (כמובן שהוא מעולה כדי לפתח שיח בנושא בין הורים לילדים).וגם האיורים שלו מקסימים ומותאמים לאווירת הספר.

לסיכום זהו ספר שמתאים לכל הורה שאוהב את ילדיו ורוצה לספר להם את זה בדרך מקורית.

בשורה אחת: "הכוכבים... הם נוצצים עדין כל לילה במרומים. האהבה, כמוהם, לא תכבה לעולמים." (מתוך הספר).

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀

טים מלי רוצה להציל את הים / פטריסיה אורי כהן


הוצאה: מטר
שנה: 2022
35 עמודים

טים מלי היא סירה קטנה וחמודה השטה במרחבי הים. בעודה שטה על פני המים השלווים היא פוגשת דולפינים שמשתעשעים יחד, שחפים עפים בשמים הפתוחים, והיא נתקלת באוניות גדולות.

כשהלילה יורד והכל חשוך ודומם טים מלי הלכה לאיבוד, ואז מתחילה סערה - גשם, רוחות, גלים חזקים. טים מלי נלחמת ומצליחה לעבור את הסערה בשלום.

בבוקר שוב הים רגוע, אך אבוי טים מלי נתקלת בכמויות של פסולות  - שקיות אשפה, כוסות פלסטיק, בקבוקים וביניהם חבריה - יצורי הים, שוחים וסובלים.

מיד טים מלי נרתמת למשימה ולאט לאט היא מנקה ומנקה, עד שהיא נעלמה. אבל יום אחד היא חוזרת יפה , ענקית ועם צוות. וכך סיפורה הופץ בכל העולם, ובזכותה נרתמו כולם להסביר כמה חשוב לשמור על ניקיון אם רוצים להמשיך ליהנות.

אין ספק כי מדובר בספר עם מסר חשוב, אבל לוקח זמן (שלטעמי ארוך מדי בשביל פעוט) עד שמגיעים לעיקר בספר. ובשלב הזה אפילו אני קצת התבלבלתי  - למה פתאום טים מלי נעלמה? ואיך היא גדלה? ומי הצוות שהצטרף?
ולכן אולי יתאים לילדים בגילי גן/ ראשית קריאה ולא לקטנטנים.

עיצוב הספר מקסים, צבעוני ומושך את העין, ובסוף המסר מועבר בצורה ברורה ומובנת, והרי בסופו של דבר הניקיון הזה הוא לטובת כולנו!

בשורה אחת: "לא משאירים אשפה (פה,פה), לא בים ולא ברצפה..." (מתוך הספר)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀