חפש בבלוג זה

יום שלישי, 9 במאי 2023

טעמם המתוק של ענבי המוסקדין /פמלה טרי


הוצאה: כתר
תרגום:דנה אלעזר-הלוי
2022
300 עמודים

ליילה חווה את המוות של אמא שלה פעמיים. בפעם הראשונה כאשר היא נפלה לבריכה וליילה חשבה שהיא מתה, אבל בפועל היא חיה. בפעם השניה, שנים רבות אחרי שליילה עזבה את עיירת הולדתה אמא שלה מתה שוב, הפעם באמת.

ליילה ואחיה עזבו את הבית בעיירת הולדתם השמרנית וברחו כל אחד מסיבותיו הוא להתגורר במקום מרוחק. כשאחותם מודיעה להם על מות אימם, הם חוזרים לבית ילדותם כדי להתאחד ולתכנן את הלוויה.

בתחילה הם מתמודדים עם ההלם בבקשה המוזרה של אימם שלא לערוך לה לוויה. לאחר מכן הם מנסים להבין ולהתחקות אחר סיבת המוות המשונה, כיוון שהיא נמצאה מתה בסוכת ענבי המוסקדין עם כפית בידה, ובסופו של דבר הם חושפים כל מיני סודות ורמזים לפרטים בעבר שהם לא ממש מכירים.

ליילה ואחיה מחליטים לנסוע מעבר לאוקיינוס כדי לנסות לפענח את הסודות ואת ההיסטוריה המשפחתית שלהם. הם מחליטים להתמודד עם האמת גם אם היא כרוכה בקשיים וכאב.

הכריכה של הספר הזה משכה אותי כבר מהרגע הראשון וגם התקציר שלו נשמע מסקרן, ובכלל אני אוהבת סיפורים על משפחות ועל סודות.

הספר הזה מספר את סיפורה של משפחה שהתפרקה בעקבות טרגדיות. וכמו שבדרך כלל קורה - טרגדיה מלכדת את בני המשפחה הנותרים. וכאשר נפגשים האחים הם מתחילים להעלות זכרונות מהעבר, ומנסים להבין מה קרה.

קיבלתי המלצות על הספר ולכן גם התחלתי אותו עם ציפיות גבוהות, בסופו של דבר נהניתי מהספר אבל הרגשתי שמשהו היה חסר. הוא מעניין אך הוא לא סוחף, הוא מעלה סיטואציות מורכבות וטרגדיות אבל הוא לא גרם לי להתרגש מאוד. 
לסיכום - מדובר בספר נחמד שכיף להעביר איתו את הסופ"ש.

בשורה אחת: "יש שאלות שפשוט אין עליהן תשובה, ולא משנה כמה אנחנו רוצים לקבל תשובות." (עמוד 127 )

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה