חפש בבלוג זה

יום חמישי, 18 במאי 2023

יער הכוכבים הנמוגים / קריסטין הרמל


הוצאה:הכורסא 
תרגום: ניצה פלד
שנה: 2023
350 עמודים

"בית הוא לא מקום, אלא האנשים שאת בוחרת לאהוב." (עמוד 285)

ילדותה של יונה (שנולדה בשם אינגה) איננה ילדות שיגרתית. היא נחטפה מהוריה הגרמנים בגיל שנתיים על ידי אישה יהודיה מבוגרת בשם ירושה. ירושה לקחה אותה תחת חסותה וגידלה אותה בילדות לא שגרתית - היא מלמדת אותה כישורי הישרדות ,שפות, מנהגים יהודיים ואפילו מהי הדרך הכי קלה וקצרה להרוג.

נראה כי לירושה יש משימה להכין את יונה לקראת עתיד לא ברור. היא משקיעה בה הרבה מבחינת ידע וחוכמה, אבל לא מלמדת אותה אהבה מה היא...

לאחר מותה של ירושה, יונה נתקלת בחבורת אנשים יהודים ביער שבורחים מהנאצים, וכך היא מגלה שבעולם מתנהלת מלחמה קשה. היא חוברת אליהם ומעניקה להם מהידע שלה ומכישורי ההישרדות שלה והם מלמדים אותה חברות, אהבה ומה זאת משפחה בעצם.

חלק מספריה של קריסטין הרמל מוצלחים יותר וחלקם פחות לטעמי. הספר הזה שייך בעיני לקטגוריית המוצלחים. הוא מביא סיפור על בחורה צעירה, יצירתית, מוכשרת ואמיצה שגדלה לחיות כ"זאב בודד" ובוחרת לוותר על החופש שלה לטובת סיוע לאנשים אחרים.

הספר שמתחיל בסיפור קצת מוזר ולא טריוויאלי (חטיפת תינוקת ע"י יהודיה לצורך לא ברור), הופך לספר מרתק השזור בתובנות מעניינות ומחכימות.
כמו בהרבה מספריה הקודמים גם כאן ניכר שקריסטין עשתה עבודת מחקר על הרקע של הסיפור ועל התקופה, והרעיון של הספר מבוסס על סיפורים שקרו במציאות.

לחובבי הז'אנר ולחובבי קריסטין - מומלץ!

בשורה אחת: החיים הם מעגלים שמסתחררים על פני העולם וחוזרים להיפגש זה עם זה כאשר זהו גורלם. ואין בכוחנו לעשות דבר כדי למנוע זאת." (עמוד 61)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה