חפש בבלוג זה

יום חמישי, 18 במאי 2023

העלמה בהיכל / רות קלדרון


הוצאה: מודן
איורים: רותם טפלו
שנה: 2023
31 עמודים

אלישע הוא ילד סקרן שאוהב לשאול שאלות על העולם. הוא קורא המון ספרים כדי לקבל תשובות לשאלות ולכן הוא מבקר בקביעות בספריה. אבל באיזה שהוא שלב הוא מסיים לקרוא את כל הספרים שקיימים בספריה, והוא עדיין רוצה להמשיך ולהעשיר את הידע שלו בספרים נוספים.

מספרים לו כי קיים היכל שבו מתגוררת עלמה שלה יש את כל התשובות. וכך באחד הימים אלישע הסקרן לוקח תרמיל ומחליט לצאת למסע להיכל כדי לפגוש את העלמה.

הדרך ארוכה, ותוך כדי הליכה הוא פוגש אישה זקנה שמחפשת את חמורה - אלישע מסייע לה למצוא אותו  ובתמורה היא נותנת לו 3 עצות כיצד להגיע לעלמה המפורסמת.

אלישע ממשיך בדרך המפותלת ומלאת הפיתויים עד שסופסוף הוא מצליח להגיע להיכל. אבל כשהוא רוצה להיכנס השומרים מבקשים ממנו סיסמה. האם אלישע יצליח לגלות מה הסיסמה?

הספר הזה שמסופר כהרפתקה מעניינת  הוא בעצם משל  - התורה היא כמו העלמה שבהיכל שרוצה שיגיעו אליה, יאהבו ויעמיקו אותה. כמובן שלא הבנתי זאת על דעת עצמי, אלא בסוף בספר יש הסבר על המשל והנמשל, לדעתי החלק הזה קצת מורכב להבנה לילדים ולכן אפשר לקרוא את הסיפור גם בלי להתייחס לנמשל.

מדובר בספר מסקרן הממחיש את היופי שבסקרנות, ברצון ללמוד ובקריאת ספרים. הוא  מיועד לילדים בגיל ראשית קריאה ובית ספר יסודי, והוא פחות יתאים לקטנים יותר. הוא מלווה איורים מקסימים וצבעוניים המוסיפים כמובן לספר.

בשורה אחת: "כשהולכים ביחד הדרך קצרה יותר." (מתוך הספר)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה