חפש בבלוג זה

יום רביעי, 31 במאי 2023

דלתות נסתרות / נועה צור


הוצאה: טפר
שנה: 2023
335 עמודים

אדי הוא נער מתבגר שמתנהל באופן שגרתי למדי - יש לו חבר אחד, אחים תאומים קטנים ומרעישים, אמא שמשאירה לו פתקים עם מטלות ותחביב של כתיבת סיפורים.

ביום אחד שגרתי כשהוא חוזר הביתה מבית הספר ורוצה קצת שקט, אמא שלו שולחת אותו למכולת לקנות שוקולד לעוגה שהיא רוצה להכין. עד כאן הכל נורמלי לגמרי. 

אבל בדרכו חזרה מהמכולת הוא נחטף, מושלך למשאית ומוצא את עצמו עם חבורת נערים ונערות שאינם מבינים מה קרה להם ולהיכן הם נלקחים.

כאשר המשאית סופסוף עוצרת חבורת בני הנוער מוצאת את עצמה בתוך הרפתקה, כשכל מה שהם רוצים זה לפתור את התעלומה ולחזור הביתה.

חבורתת בני הנוער נאלצת להתמודד עם תופעות טבע מוזרות, עם חידות ועם קשיים. הם מנסים להתאחד כדי לפעול כקבוצה, אך לעיתים יש ביניהם ויכוחים וחילוקי דעות ומעל הכל מרחף חוסר הוודאות .

הגעתי לספר בלי ציפיות גבוהות, בכל זאת ספר נוער זה לא הז'אנר שאני קוראת בדרך כלל, והופתעתי.

נועה שהיא בעצמה נערה, כתבה את הספר בשפה יפה וקולחת וזה בהחלט הרשים אותי. היא טוותה עלילה מלאת הרפתקאות המשלבת דמיון ופנטזיה עם מציאות, והיא מעלה סוגיות חשובות שעולות בקרב בני נוער (ולא רק).

את הספר נתתי לקרוא גם לבת שלי (בת 20) ולאחיין שלי (בן 11) וזה מה שהם חשבו:
הבת שלי התחילה לקרוא בהנאה, אמרה שהספר התחיל טוב, אבל בשלב מסויים ההרפתקאות כבר קצת חזרו על עצמן, ובכל זאת בסופו של דבר היא נהנתה.

בן ה-11 היה מרותק כמה שעות לספר (סיים באותו יום), ובקושי היה אפשר לדבר איתו מתחילת הספר ועד לסופו! ולסיום הצהיר שאהב אותו :)

אני נהניתי בעיקר מסגנון הכתיבה (כיף לקרוא נוער שכותב), ולדעתי הספר יתאים במיוחד לנוער וגם למבוגרים חובבי פנטזיה.

נועה - כל הכבוד, מחכים כבר לספרים הבאים שלך :)

בשורה אחת: עבודת צוות יכולה להגשים חלומות.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה