חפש בבלוג זה

יום שני, 22 ביולי 2024

שומרת הסיפורים / סאלי פייג'

הוצאה: כתר
תרגום: דנה אלעזר - הלוי
שנה: 2024
328 עמודים

"היא מאמינה שסיפורים צריכים להיות מבוססים על החיים האמיתיים, מפני שהם משכנעים אותה שגם דברים מפתיעים יכולים לקרות, שגם בקרב אנשים רגילים לגמרי יכולים להתגלות כוחות אדירים וטובי לב, ושמשום כך תמיד יש תקווה." (עמוד 71)

לג'אניס יש תחביב קצת לא מוכר - היא אוספת סיפורים: היא מקשיבה לסיפורים של אחרים וחלקם גם מספרים לה אותם. היא עובדת כמנקה במספר בתים, ולכל בית יש את הסיפור שלו, למשל - זמר טנור שהיו לו חיים לא קלים, אם יחידנית שהתאלמנה ועשתה הסבה למקצוע מפתיע, ויש גם את נהג האוטובוס, שג'אניס בטוחה שהוא מורה לגאוגרפיה לשעבר, ששם לב אליה ומסתכל עליה כשהיא לא שמה לב.

כשג'אניס מגיעה לעבוד בבית חדש - ביתה של הקשישה גברת בי, ג'אנס רוצה לשמוע את הסיפור שלה, אבל גברת בי לא מוותרת לה, היא רוצה שגם ג'אניס תספר לה את הסיפור שלה.
לג'אניס שעד היום רק שמעה ואספה סיפורים של אחרים, קשה מאוד לשתף, לטענתה אין לה סיפור משלה. אבל לאט לאט נרקמת ידידות בין השתיים, וג'אניס מקבלת אומץ, מתחילה לספר וגם מחליטה לעשות שינויים בחייה.

בהתחלה טעיתי לחשוב כי מדובר ברומן היסטורי, הכריכה והשם של הספר די מטעים, אבל לאט לאט הבנתי כי מדובר בספר עם עלילה מודרנית, דרמטית ואפילו קצת רומנטית.

זהו סיפור על אישה מקסימה, לא מאוד צעירה, שחוותה כל מיני דברים בחייה. אישה שעוברת תהליך לאורך הספר - מאישה מופנמת, חסרת ביטחון לאישה אמיצה שבוחרת בעצמה ובוחרת בטוב. 

הספר כתוב טוב , הוא מאוד זורם ומהנה לקריאה.ויש בו גם כמה קטעים שממש ריגשו אותי. מומלץ!

בשורה אחת: "אולי לפעמים מהות החיים היא דווקא לא עצם העובדה שיש לנו סיפור; אולי המהות היא היכולת למצוא רגע אחד מושלם." (עמוד 96).

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה