חפש בבלוג זה

יום ראשון, 9 ביוני 2024

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן


הוצאה: פן, ידיעות ספרים
תרגום: רחל פן
שנה: 2024
367 עמודים

מלחמת העולם השניה מגיעה גם לאחוזת פארלי המפוארת השייכת למשפחת וסטראהם באנגליה, כאשר באחד הימים נמצא צנחן הלבוש במדי הצבא הבריטי מת בשטח האחוזה.

בן, בנו של הכומר האזורי, המשרת באותה העת במודיעין הבריטי מקבל על עצמו את המשימה לחקור האם מדובר בחייל בריטי או שמא במרגל גרמני.

בן יודע כי לשהותו באזור האחוזה יש ערך מוסף, כך יוכל להימצא בקרבתה של פמלה , אחת מבנות משפחת וסטראהם, שבה הוא מאוהב בסתר.

הבעיה היא שפמלה בכלל מאוהבת בחברו הטוב של בן,  והיא מתייחסת לבן כמו אח, וחוצמזה שיש לה סודות בעצמה - היא מגויסת ליחידה הבריטית לפיצוח צפנים.

ככל שהספר מתקדם בן ופמלה מוצאים עצמם עובדים יחד, ואט אט מתגלה שלא כל מה שנראה אמת הוא נכון, ולעיתים הבוגדים מגיעים מהמקום הכי לא צפוי.

מקריאת התקציר הנחתי מיד שאוהב את הספר הזה - שילוב של רומן  היסטורי על מלחמת העולם השניה יחד עם רומן תקופתי על אנגליה והמעמד העליון, והוא אכן התחיל מעניין והכתיבה שלו קולחת וזורמת לקריאה.

אך משום מה הקריאה בו נמשכה לי על פני כמעט שבועיים (לא ממש אופייני לי), כנראה שהיה חסר בו משהו שיהפוך את הספר לסוחף, כזה שאי אפשר להפסיק לקרוא.

אבל בסה"כ מדובר בסיפור מעניין, עם רומנטיקה, מלחמה, ריגול ומתח , מסוג הספרים שבסוף הטובים מנצחים, והרעים מקבלים את עונשם. ספר שמעביר בנעימים סופ"ש או חופשה.

בשורה אחת: "פחד הוא מניע חזק..." (עמוד 117)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀 וחצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה