חפש בבלוג זה

יום חמישי, 28 בדצמבר 2023

מלח מים / תמר בן אביר

הוצאה: מטר
איורים: רמי טל
שנה: 2023
36 עמודים

הספר הזה נכתב בשיתוף פעולה של הוצאת מטר עם "יד מרדכי" והוא מוקדש לחקלאים, לדבוראים, ולהעלאת מעמדה של הדבורה שנמצאת בסכנת הכחדה.

החיים בכוורת מאוד עמוסים ומלאי עבודה. הדבורות האחיות מלח ומים עובדות קשה, הן מתעופפת בשדה, אוספות צוף ומעבירות אבקה מפרח לפרח.

באחד הימים למלח נמאס והיא מחליטה לעזוב את הכוורת ואת כל הדבורים ולעוף לטייל ולחפש הרפתקאות וחברים חדשים. מים מחליטה לעקוב אחריה בשקט בשקט.

במסעה של מלח היא פוגשת את הציפור, אח"כ את הנמלה ובסוף גם ילד קטן בשם יהונתן. כל אחד מהם מספר ומלמד אותה על חשיבות עמלן של הדבורות וכמה כיף להיות דבורה.

כשנהיה מאוחר היא חושבת שאולי מחפשים אותה בכוורת, ואחרי שהבינה את חשיבות עבודתה, היא מבינה שזה אולי הזמן לחזור הביתה. אז מים יוצאת אליה ומגלה לה שעקבה אחריה כל היום. הן כמובן מתחבקות ומתעופפות יחד לכוורת.

הספר המתוק הזה הגיע אלי לקראת ראש השנה, ואני הגעתי אליו קצת באיחור (בעקבות הנסיבות), אבל הוא כמובן מתאים לכל השנה.
הסיפור החשוב הזה מביא את סיפורן של הדבורים (שיש לנו נטייה לפחד או לשנוא אותן) ואת חשיבותן לעולם ולטבע, באמצעות סיפור שמותאם לפעוטות וילדים.
הוא מלווה איורים צבעוניים ושמחים שכמובן גם מוסיפים לספר, והוא גם הגיע גם עם דפי פעילות של צביעה/ תפזורת/ מבוך, מה שכמובן מוסיף עניין והנאה.

מומלץ!

בשורה אחת: "אין דב(ו)רים כמונו!" (מתוך הספר).

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה