חפש בבלוג זה

יום ראשון, 8 בינואר 2023

גם לנו יהיו פרחים / פאם ג'נוף


הוצאה: ידיעות ספרים
תרגום: יסמין קלין
שנה: 2022
328 עמודים

נודע לי כי בתקופת השואה היו יהודים שהסתתרו במנהרות הביוב, לא יצא לי לקרוא על זה אף פעם לעומק, והספר הזה חשף אותי לתופעה הנוראית הזאת.

סיידי מתגוררת עם אביה ואמה ההריונית בגטו בקרקוב בתנאים לא פשוטים ובפחד תמידי. באחת האקציות בה מחליטים לקחת את כל היהודים, הם מחליטים לברוח למנהרות הביוב.

ביחד עם משפחה נוספת ובלוויו של פאבל, פועל הביוב, הם מצליחים להסתתר שם. שעה הופעת ליום, יום לשבוע ולחודש,  ובסופו של דבר הם כלואים שם תקופה ארוכה. 

התנאים נוראיים - הריח, הרטיבות, החושך, המחלות והרעב שמציק יותר מכל. 

באחד הימים אלה שטפנק, צעירה פולניה, נתקלת במקרה בסיידי ובחיים שמתחת לפני האדמה. הקשר ביניהן הופך לחברות אמיצה, ואלה שגם היא מרגישה בודדה בחייה, מנסה לסייע ככל יכולה לסיידי ולחבורה שמסתתרת בביוב.

סיידי היא דמות של שורדת אמיתית, היא נחושה, לא מוותרת לעצמה, גם כשהיא לפעמים נשאבת לייאוש, היא מבינה בסוף שהתקווה היא מה שתציל אותה , והיא נאבקת להמשיך לחיות.
ואלה היא חברת אמת, אמיצה המוכנה לעשות הכל כדי להגן על סיידי והשותפים שלה.

יצא לי לקרוא הרבה רומנים העוסקים בתקופת השואה, ואני כל פעם נפעמת לגלות סיפורים חדשים, אנשים מיוחדים ותופעות לא רגילות. במיוחד אני נהנית לקרוא על אנשים שסיכנו את חייהם כדי להציל אנשים אחרים, ולגלות שיש אנשים טובים באמצע הדרך.

אם היו אומרים לי שאנשים היו חיים בתוך צינורות ביוב, הייתי מתקשה להאמין - מדובר בתנאים לא הגיוניים, בזוהמה קשה, אבל אנשים עשו את זה וכך ניצלו חייהם!

מדובר בספר מרתק, עוצר נשימה שאי אפשר להפסיק לקרוא! מומלץ!

בשורה אחת: המציאות עולה על כל דמיון

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה