חפש בבלוג זה

יום ראשון, 8 בינואר 2023

המדריך לעלמה רודפת הממון / סופי אירווין


הוצאה: הכורסא
תרגום: כנרת היגניס דוידי
שנה: 2022
315 עמודים

קיטי היתה אמורה להתחתן ולהציל את גורלה ואת גורל אחיותיה מעוני, אך שלושה חודשים לפני חתונתה ארוסה מחליט לבטל הכל.

הוריה של קיטי מתו, והשאירו אותה, הבכורה, עם חובות כבדים ועם ארבע אחיות קטנות ממנה.

הזמן פועל לרעתה וקיטי מחליטה לנסוע ללונדון, להשתלב בעונת הנשפים, למצוא חתן עשיר ובכך להציל את משפחתה.

הבעיה היא שבמאה ה-19 אישה כמו קיטי - שהיא כאמור בלי כסף ובלי ייחוס מי יודע מה, נחשבת "סוג ב" ואולי אפילו לא נחשבת בכלל, אבל למזלה היא חדורת מטרה, פקחית ומלאת תושייה.

בעזרת הרבה יצירתיות, חנופה ואמונה בדרכה היא מצליחה להשתחל לנשפים ולמפגשים הנחשבים בקרב האליטה של לונדון. היא משתלבת בנוף עד שהיא פוגשת את לורד רדקליף, שכל מטרתו הוא לסכל את תוכניתה.

בתקופה זו בה מעמד האישה נמוך, קיטי מנסה לשמור על "כללי הטקס" המקובלים, אבל כשצריך היא לא מהססת לומר את האמת גם אם לעיתים היא כואבת, היא יודעת להתחצף כשצריך, היא חדת לשון, ויאמר לזכותה שהיא שומרת על כנות ולא משקרת לגבי מצבה.
קיטי מאמינה שמה שהיא עושה זאת שליחות למען משפחתה, ולכן היא לא בוחלת באף אמצעי, ומוכנה לוותר על הרגשות שלה לטובת אחיותיה.

מדובר ברומן תקופתי שונה מהרגיל, חמוד, שנון ומהנה לקריא. ספר קליל - אבל לפעמים זה בדיוק מה שצריך! אמנם יש בספר גם קצת קיטש, ואני גם צפיתי את סופו, אבל חיכיתי לסוף הזה ופשוט נהניתי ממנו!

אי אפשר שלא לאהוב את דמותה של קיטי ולהתפעל מהיכולת שלה תמיד לומר את הדבר הנכון בזמן הנכון, גם אם זה לעיתים דורש ממנה יכולות אילתור מאתגרות.

בשורה אחת: "כולנו יכולים להיות יותר טובי לב. אולי זאת המשמעות של להיות אדם "טוב" - לנסות להפגין טוב לב כלפי אחרים גם כשזה לא נוח לנו..." (עמודים 210-211)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה