חפש בבלוג זה

יום ראשון, 21 באוגוסט 2022

קצב מנגינת הלב / ג'ניפר א' סמית


הוצאה: ידיעות ספרים
תרגום: שרון פרמינגר
שנה: 2022
326 עמודים

גרטה ג'יימס היא כוכב עולה בתעשיית המוזיקה. היא כבר הוציאה אלבום אחד, היא מופיעה ברחבי המדינה ויש לה קהל מעריצים.

אבל רגע לפני הוצאת האלבום השני שלה, כשגרטה חושבת שהיא מגשימה את החלומות שלה , אמא שלה מתה בפתאומיות, היא מתמוטטת בעת הופעה על הבמה ובן הזוג שלה נפרד ממנה.   

בנקודת השבר הזאת, אחיה של גרטה מבקש ממנה להצטרף לשיט תענוגות לאלסקה עם אביה. שיט שתוכנן לרגל חגיגות יום הנישואים של הוריה, ואליו היו אמורים לצאת יחד.

היחסים של גרטה עם אביה תמיד היו מורכבים - בעוד אביה רוצה שהיא תחיה חיים מסודרים, רגועים וממוסדים, גרטה בוחרת בגיטרה ובמוזיקה.
השהייה המשותפת על הספינה מאלצת אותם להתעמת אחד עם השנייה, לעשות חשבון נפש ולנסות לשקם את היחסים ביניהם.

על הספינה נמצא גם בן, בחור חנון שעובד כהיסטוריון וגם נמצא בתקופה של משבר בחייו. בן וגרטה מתיידדים, מתקרבים ומנסים להשתקם ולתמוך אחד בשנייה. הם כל כך שונים אחד מהשניה, שלא ברור אם מחוץ לספינה הם בכלל היו מסתכלים אחד על השנייה, ולכן גם לא ברור לאן זה יוביל. 

הספר הזה עשה לי חשק לצאת לקרוז בספינת תענוגות עם כל האבזור והכיף שיש בה, עם העצירות במקומות הקסומים, עם התצפיות המדהימות, ובכלל עם האווירה שמתוארת בו.

נדמה שדווקא מי שהכי פחות מתרגשת מכל זה , זאת גרטה, שמלכתחילה יוצאת לשייט הזה בחוסר רצון ובספקנות רבה. אבל ככל שהספר מתקדם היא לומדת ליהנות, להרפות , לא לפחד מלהתמודד עם האמת ובסופו של דבר השייט הזה עושה לה טוב.

זהו ספר על כאב, במסווה של ספר קיטש רומנטי. למעשה הוא עוסק בעיקר באובדן, במוות ובמערכות יחסים מתוסבכות.

אהבתי את דמותה של גרטה , אם כי לעיתים התחשק לי קצת לנער אותה. היא מאמינה בעצמה ובדרך שלה, היא מנסה להתעלם מרעשי רקע ובסה"כ היא רוצה לעשות טוב לעולם ולה.

זה ספר חמוד, לעיתים קצת איטי, לעיתים קצת כואב, אבל בהחלט נותן נקודות למחשבה על החיים.

בשורה אחת: "לפעמים חלומות מתגשמים..." (צביקה פיק ז"ל)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה