חפש בבלוג זה

יום ראשון, 28 באוגוסט 2022

הטיסה האחרונה / ג'ולי קלארק

 

הוצאה: פן, ידיעות אחרונות
תרגום: רחל פן
שנה: 2022    
326 עמודים

החיים של קלייר נראים מושלמים, היא נשואה לפוליטקאי מוערך, הכל סביבה מתוקתק (כולל סדר היום שלה), היא מוקפת עושר וכבוד ולא חסר לה כלום. אך מאחורי דלתות סגורות  - רודי, בעלה של קלייר, הוא לא בדיוק מה שהוא נראה - יש לו פתיל קצר, הוא מנהל מעקבים אחרי אישתו ואם צריך הוא גם נוקט בסנקציות.

קלייר מחליטה לעשות מעשה, ובמשך תקופה ארוכה היא מתכננת את יום הבריחה שלה. ואז כשנראה שהכל עומד להשתבש היא פוגשת בשדה התעופה אישה בשם אווה, שגם היא כנראה בורחת ממשהו, והן מחליטות להתחלף בטיסות, ובעצם בחיים.
קלייר עולה על הטיסה של אווה לאוקלנד, ואווה עולה על הטיסה של קלייר לפורטו ריקו.

קלייר מקבלת הזדמנות להתחלה חדשה, אך אז ,למרבה הצער, היא מגלה שהטיסה לפורטו ריקו התרסקה, ועכשיו כולם בטוחים שהיא מתה. 
כתוצאה מכך היא נאלצת לאמץ את זהותה החשאית של אווה, דמות שמסתבר מורכבת מהרבה סודות.

זהו ספר על אנשים מניפולטיביים, שמונעים מאינטרסים אישיים ולא מהססים לפגוע במי שצריך, לעומת אנשים שכל כולם טוב ורצון לעזור - פשוט "אנשים טובים באמצע הדרך" - פער צורם שגורם עוד יותר להעריך את האנשים הטובים שמקיפים אותנו.

ספרי מתח הם בד"כ לא הז'אנר המועדף עלי, אך הפעם מצאתי את עצמי מרותקת לספר - סקרנית ומתוחה לאן תתפתח העלילה ומה יקרה בסוף, ובהחלט נהניתי ממנו.
היו קטעים בספר שהיה נדמה שהפתרון כבר באופק, שהדמויות הגיעו סופסוף למנוחה ושלווה, ואז צצה עוד תפנית בעלילה - מה שבהחלט הוסיף עניין, עד לסוף הלא ממש צפוי, שבו כל הקצוות נסגרים.

הספר כתוב בשפה קולחת, ותוך כדי סיפור ההתרחשויות של קלייר בהווה, הוא מספר את השתלשלות העניינים של אווה - החיים שלה, הסודות שלה, עד לאותו יום של ההתרסקות.

מומלץ!

בשורה אחת: " את יודעת, החיים ארוכים. הרבה דברים יכולים להשתבש ועדיין להיגמר טוב" (עמוד 137)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה