חפש בבלוג זה

יום ראשון, 13 בפברואר 2022

איפה החברות שלנו? / חני לרמן


הוצאה עצמית
שנה: 2021
293 עמודים

"צריך לשתול, להשקות, להשקיע, לחכות, להאמין. ההתבוננות הזאת בטבע מזכירה לנו שיש בחיים תהליכים איטיים ונסתרים, שדברים מתפתחים מתחת לפני השטח, שאנחנו לא רואים כל דבר באופן מידי, ולכן צריך להמשיך לטפח ולהתאזר בסבלנות." (עמוד 174)

לקראת גיל 40 הרגישה חני, מחברת הספר, כי היא מרגישה שכל החברות שלה "נעלמו", וכי יש לה חסר כלשהו, בעקבות התחושות האלה היא מחליטה לצאת למסע חקר אודות החברות הנשית, ולהקים מיזם ארצי של קבוצות נשים שנקרא "חוג חברות".

במהלך במסע של חני היא ראיינה המון נשים, אספה חומרים, קראה מחקרים והעלתה שאלות בקבוצות פייסבוק. החומרים שאספה הביאו אותה להמון תובנות - אותן היא משתפת בספר הזה.

מסתבר שכמעט רוב הנשים זקוקות לחברה/ות! זוגיות איננה תחליף לחברות כזאת, כיוון שהחברות הנשית עונה על צרכים אחרים. יתכן שיהיה לנו מגוון חברות וכל אחת תענה על צורך אחר - וזה היופי שבדבר.

כולנו נבנות מהתנסויות העבר שלנו עם חברות, וזה גם מה שמשפיע על החברויות שלנו לאורך החיים, לכולנו יש כל מיני מעכבים המונעים מאיתנו ליצור חברות חדשות - חוסר בטחון, עצלות, חוסר חשק, סטיגמות ועוד המון סיבות שונות ומגוונות.

יש עוד מגוון נושאים שונים לאורך הספר וברקע משולבים סיפורי נשים מעניינים(בגילים ובסטטוסים שונים), שסיפרו את סיפורי החברות האישיים שלהם.

בסוף הספר חני גם נותנת 20 טיפים להרחבת מעגל החברות.

זהו אינו ספר שיגרתי, הוא חושף נושא מרתק ושונה, שלדעתי לא רבות דובר וסופר עליו. 
באומץ רב חני חושפת את תחושותיה ואת הצורך שלה בחברות, על אף כל החששות שלה, כדי לעזור לעצמה ולכל הנשים שמרגישות שחברות נשית זה משהו שחסר להן בשלב מסוים בחיים.

הספר מוגדר כספר עיון, אך הסיפורים האישיים המשולבים בו מוסיפים נקודות מבט שונות, מגוונות ומעניינות המעשירות את הספר.

לא קראתי את הספר ברצף, אלא בהפסקות, ולכן לקח לי באופן יחסי הרבה זמן לקרוא אותו, זאת מכיוון שנטיית הלב שלי היא לקרוא סיפורת, אך אין זה מעיד כלל על הספר הזה.
הספר מביא תובנות מעניינות, ניכר שנעשתה עבודת מחקר יסודית ומקיפה והוא בהחלט מעניין ומרתק.

בשורה אחת: "חבר הוא מי שאתה אוכל איתו קילו מלח" (עמוד 222)

בדירוג סמיילי:😀😀😀😀


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה