חפש בבלוג זה

יום ראשון, 9 בינואר 2022

החיים המסובכים והנפלאים שלנו / קתרין אייסיק


הוצאה: מודן
תרגום: דורית בריל-פולק
שנה: 2021
397 עמודים

אלי היא חוקרת המנסה למצוא טיפול למחלה הסיסטיק פיברוזיס, במעבדה בה היא עובדת היא משקיעה את כל כולה למען המטרה הזאת, ובין לבין היא עסוקה עם המשפחה והחברים שלה.

באחת הארוחות המשפחתיות בבית סבה וסבתה היא מוצאת מכתב שהתוכן שלו מערער את עולמה. כשהיא מנסה לתחקר את סבתה אודות המכתב היא נתקלת בחוסר שיתוף פעולה, ועל כן היא מחליטה לחקור בעצמה.

בעצת חוקר פרטי היא מחליטה לנסוע לאיטליה בהסוואה של חופשה, ושם לנסות להבין מי הוא כותב המכתב המסתורי.

למסע באיטליה מצטרף אליה חברה וידידה הותיק אד, אשר נמצא במשבר בזוגיות ומנצל את ההזדמנות להתרחק מהשגרה ולחשוב.

תוך כדי המסע המשותף נחשפים גילויים שמערערים את שניהם, ונותנים להם המון חומר למחשבה.

אהבתי את שתי הדמויות המרכזיות בספר גם אלי וגם אד. אלי ואד הם אנשים מקסימים, כל אחד בדרכו, הם אהובים על הסביבה שלהם, יש להם ערכים והמשפחה אצלם היא ערך עליון, ובכלל מערכת היחסים שלהם מיוחדת.

אני חושבת שהחלום של כל אישה הוא חבר/ה כמו אד, כזה שתמיד מבין ויודע לומר את הדברים הנכונים, מישהו שאפשר להתייעץ איתו ולהתרפק יחד על חוויות עבר משותפות. אך השאלה שמהדהדת ברקע היא כמובן האם תיתכן חברות אפלטונית בין גבר לאישה?

השם של הספר והעיצוב שלו משכו וסיקרנו אותי כבר ממבט ראשון, ובהחלט חיכיתי כבר לקרוא אותו. 
נהניתי לקרוא את סיפורם של אלי ואד על כל המורכבויות שבו, על הצמיחה שלהם מהמשברים המשפחתיים שפקדו אותם, וכן  את סיפור הרקע הנוגע ללב.
גם המשבר בזוגיות של אד המוצג מזוית שונה ודוקא מהפן הגברי היה חידוש מבחינתי (גם אם חידוש עצוב), והיה מעניין לקרוא אודותיו.

זהו ספר של כמעט 400 עמודים המתנהל ברובו בקצב די איטי ובתחושה שמתקדמים שני צעדים קדימה וצעד אחורה, עד לשליש האחרון שם מתרחש רוב ה"אקשן" בעלילה, ולכן גם לקח לי באופן יחסי יותר זמן לקרוא אותו.

זהו סיפור על אהבה, זוגיות, סודות משפחתיים שהם מרכיבים של רומן דרמטי טוב, ובנוסף הוא מציג גם דילמה לא פשוטה. בסופו של דבר הוא מעניין גם אם לעיתים הוא היה קצת מעייף.

בשורה אחת: "לא כל הנוצץ זהב"

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה