חפש בבלוג זה

יום ראשון, 5 בדצמבר 2021

צופן הוורד / קייט קווין


הוצאה: אריה ניר, מודן
תרגום: שי סנדיק
שנה: 2021

כמו בספריה הקודמים גם הפעם קייט קווין טווה עלילה המתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה, וגם הפעם הגיבורות הן נשים.

זהו סיפור על שלוש נשים שונות, המתרחש בשנות הארבעים של המלחמה ולסירוגין בשנת 1947 כמה שנים לאחר שהמלחמה הסתיימה, והעולם עדיין מנסה להשתקם.

אוסלה מגיעה מהמעמד הגבוה, היא מחוזרת על ידי פיליפ נסיך יוון, ומנסה להוכיח שמעבר למעמד והקשרים, יש גם אופי ושכל, היא מגויסת לתרגם צפנים בזמן המלחמה.

מב מגיעה מהמעמד הנמוך, עברה לא מעט בחייה, חולמת על חתן שיסדר אותה כלכלית, והיא גם מגוייסת להפעלת מכונות פענוח.

ובת' שלביתה מגיעות להתגורר 2 הנשים האלה, ועוזרות לה לגלות את עצמה, ומנסות לגרום לה להשתחרר מהאומללות בה גדלה, עד שלבסוף גם היא מגוייסת למאמץ המלחמתי ועוסקת בפענוח צפנים.

שלושתן הופכות לחברות נפש, עד שלקראת סוף המלחמה בגידה מובילה לטרגדיה, והחברות האמיצה עומדת במבחן.

לסירוגין, בשנת 1947 בלונדון, אסון עומד לקרות, אסון שמאלץ את שלושת החברות לשעבר, שוב להפגש, לפתוח פצעים ישנים, ולנסות לעשות הכל כדי למנוע אותו.

כתיבתה של קייט גם הפעם מרתקת: ריגול, מלחמה ונשים אמיצות זה שילוב שתמיד יוצר עלילה מעניינת.
השילוב של שלושת הנשים השונות כל כך, המגיעות מרקעים שונים, גם הוא יוצר עניין בספר, כשלכל אחת השאיפות והחלומות שלה, וגם לפעמים הסודות...

ברקע יש גם סיפור על מוסד לחולי נפש, וכאחת שעובדת בתחום תמיד הנושא הזה מסקרן אותי. משמח לשמוע שהעולם עבר מהפך מאז שנות הארבעים של המאה הקודמת, אז חולי הנפש במוסדות אלה היו אומללים, ללא זכויות כלל, כאילו הם הזן הנחות ביותר!

מי שאהב את ספריה הקודמים של קייט יאהב גם את הספר הזה, אם כי לדעתי אורכו של הספר הפעם היה בבחינת "כל המוסיף גורע", והיה אפשר קצת לקצר אותו.

בשורה אחת: סודות ושקרים סופם להתגלות.

בדירוג סמיילי: 🙂🙂🙂🙂

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה