חפש בבלוג זה

יום חמישי, 21 באוקטובר 2021

כרסת הזמן של סבא יוסי / טל ירושלמי


הוצאה: ניב ספרים
איורים:מתן רוב
שנה: 2021
35 עמודים

כשאריה מגיע לביקור אצל סבא וסבתא הוא מוצא את סבא יוסי עם ארגז הכלים שלו, מתקן את הכורסה. אריה מתפלא ושואל את סבא מה הוא עושה?! וסבא יוסי מגלה לאריה שלכורסה יש כוחות אבל ששש זה סוד, אסור לגלות!

אריה הסקרן רוצה לגלות את הפלא, וסבא מיד מושיב אותו על הכורסא ויחד הם יוצאים למסע.

בתחילה היתה לסבא טעות בחישוב והכורסה הגיע למצרים בזמן מבצע קדש, קצת מסוכן כמובן, אך סבא מיד תיקן את התקלה והכורסה המשיכה לדרכה.

אחר כך הם נודדים בנקודות זמן בחיים של סבא יוסי - בבית החולים כשנולד, בעת שנפרד ממשפחתו והפליג לניו יורק, ואחר כך כמובן הם מגיעים גם לניו יורק עצמה. בכל מקום הם נדרשים לבצע משימה שתסייע לכורסה לחזור לפעולה, כך שבסופו של דבר יוכלו לשוב הביתה בבטחה.

זהו סיפור הרפתקאות חוצה זמן ויבשות, הוא מרתק, מסקרן ומשלב גם קצת מושגים היסטוריים חשובים ומעניינים וגם כמה תובנות חשובות לחיים.. הוא מחולק ל- 17 פרקים קצרים כשכל פרק הוא תחנה בזמן,  והוא כתוב לכל אורכו בחרוזים.
הספר מותאם לראשית קריאה ולכיתות היסודי הנמוכות (לקטנים יותר יהיה קצת קשה לעקוב לדעתי).
זהו ספר המשלב מדע בדיוני, מסוג הספרים שילדים בגיל הזה מאוד אוהבים (נראה לי שבעיקר בנים), והוא בהחלט עוזר להם להפליג על כנפי הדמיון.

הבן שלי הכריז שמדובר בספר מושלם!

בשורה אחת: "לימודים ועבודה הם דברים נפלאים, אך יש דברים נוספים, אף יותר חשובים; חברים, משפחה, תרבות ושמחה - אלה הדברים שימלאו את נשמתך..."(עמוד 27)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה