חפש בבלוג זה

יום רביעי, 20 באוקטובר 2021

אדוארד היקר / אן נפוליטנו


הוצאה: אריה ניר, מודן
תרגום: יובל אהרוני
שנה: 2021
342 עמודים

את הספר הזה הזדמן לי לקרוא בדיוק כשבעלי תיכנן לנו חופשה בחו"ל, אז אקדים ואומר שאני ממש לא ממליצה לחזור על הטעות שלי! לעולם אין לקרוא ספרים על מטוסים שמתרסקים לפני טיסה...

בוקר אחד ממריא מטוס מניו יורק ללוס אנג'לס, במטוס ישנם כ-190 איש וביניהם אדוארד ומשפחתו - הוריו ואחיו, הם עושים דרכם לביתם החדש לקראת חייהם החדשים בלוס אנג'לס.

למרבה הצער המטוס לא מגיע אל היעד המבוקש ומתרסק. בטיסה זו יש רק ניצול אחד - אדוארד בן ה-12.

אדוארד מאומץ ע"י קרובי משפחתו, אך מתקשה למצוא את מקומו בעולם, מילד אלמוני הוא הופך לסוג של "סלב" והוא מתקשה להבין למה, הוא פצוע בגוף ויש לו משקעים בנפש.

הוא נקשר לבת השכנים, בת גילו - שיי, שמקבלת אותו כמו שהוא והם הופכים לידידי נפש. ביחד הם מגלים תגלית שאולי תצליח להשיב לו את המשמעות לחיים.

ספרי הישרדות תמיד מסקרנים אותי וכך גם היה סיפורו של אדוארד. הוא משלב מעט גם את סיפורם של חלק מהנוסעים האחרים שהיו על המטוס הזה, לכל אחד מהם סיפור משלו, וחלקם היו בדרך לשנות את חייהם.

זהו סיפור נוגע ללב על התגברות והתבגרות גם יחד, על אובדן גדול ועל התמודדות, על המסתוריות של נפש האדם ועל צורות שונות של התמודדות בקרב אנשים שונים.

אדוארד הוא דמות שקל להזדהות איתה, לרחם עליה, לבכות על אובדנה הגדול. המזל הגדול שלו הוא שיי, שבעיני היא דמות מקסימה, היא מציבה לו מראה ולא מהססת לומר לו את האמת גם אם לעיתים היא כואבת, והחברות ביניהם נקיה מאינטרסים,תמימה וכל כך מיוחדת.

לצערי הרגשתי כי היו חסרים עוד קצת סיפורים/תחושת מתח מרגעי הטיסה וההתרסקות, והתגלית של אדוארד היתה רק לקראת סוף הספר ועד אז יש תחושה שמשהו חסר, שהעלילה מעט תקועה.

מדובר בספר נחמד, מסקרן ומעניין, שלדעתי יתאים גם לבני נוער.

בשורה אחת: החיים זה מה שקורה, בזמן שאנחנו מתכננים תוכניות אחרות (ג'ון לנון)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀 וחצי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה