חפש בבלוג זה

יום שבת, 11 בספטמבר 2021

הנערה מתחת לדגל / זיו עמית


הוצאה: עצמית
שנה: 2021
387 עמודים

לא  יצא לי לקרוא הרבה ספרים ישראלים שנכתבו על תקופת מלחמת העולם השניה (לא סיפורי שואה של ניצולי מחנות וכו'), ומשמח לקרוא ספר מנקודת מבט ישראלית על התקופה האיומה הזאת.

מוניק בת 17 בעת שהוריה ואחיה נלקחים מביתם על ידי הנאצים, ורק היא מכל משפחתה,  בתושיה רבה מצליחה לברוח ולהסתתר ברחובות פריז המאיימים.

בדרך לא דרך היא מתגלגלת למרתפי הרזיסטנס, שם בחור בשם פיליפ מוכן להעניק לה זהות חדשה ומזוייפת בתמורה לשיתוף פעולה שלה עם המחתרת.

בעודה עובדת במאפייה ומשרתת את החיילים הגרמנים, היא נדרשת להתקרב אליהם, לשמוע את שיחותיהם, ללקט פיסות מידע חשובות ולדווח על כך למחתרת.

כשאחד הקצינים הבכירים בוחר בה כבת הזוג שלו היא יודעת שאין לה אפשרות לסרב, אך היא נקרעת בין רגשותיה המבלבלים לפיליפ לבן הצורך להעמיד פנים ולהיות אהובתו של הקצין.

ככל שעובר הזמן מוניק מרגישה שהיא הולכת על חבל דק, כל טעות הכי קטנה עלולה להרוג אותה, היא חיה בפחד מתמיד ובהתלבטות אינסופית של עד כמה לסכן את עצמה.

הספר כתוב בשפה קולחת כך שכמעט ולא מרגישים איך הדפים חולפים (ומדובר בכמעט 400 עמודים) , העלילה מרתקת, מסקרנת וסוחפת, וקשה להפסיק לקרוא אותו. 
זהו אמנם ספר על תקופה קשה, אך באופן יחסי אין בו כמעט תיאורים קשים, ואף על פי כן הוא מצליח לרגש .

מוניק נכנסה לי ללב בשל אומץ ליבה, הרצון לשרוד על אף שאיבדה כל כך הרבה, ייסורי המצפון שרודפים אותה ללא הרף והכמיהה לחום, לקירבה ולאהבה אמיתיים ונטולי שקרים.

מומלץ!

בשורה אחת: לא פשוט לישון עם האויב

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה