חפש בבלוג זה

יום ראשון, 29 באוגוסט 2021

המתמללת / קייט אטקינסון


הוצאה: ידיעות ספרים. ספרי חמד
תרגום: קטיה בנוביץ'
שנה: 2021
342 עמודים

ספרי ריגול זה ז'אנר שאני מאוד אוהבת, ולכן הסתקרנתי לגבי הספר הזה והחלטתי לתת לו עדיפות.

בתקופת מלחמת העולם השנייה, ג'ולייט המתגוררת בלונדון מגויסת לעולם הריגול הבריטי. מטרתה היא לעקוב אחרי אזרחים בריטים פשיסטים האוהדים את השלטון הנאצי.

בדירה שנשכרה למטרה זו היא יושבת ומתמללת שיחות להן היא מאזינה בסתר, בהמשך היא מנסה גם להתחבר עם חלק מהדמויות האלה מתוקף תפקידה.

קשה לומר שג'ולייט אוהבת את עבודתה - לעיתים העבודה משמימה ולעיתים היא מסבכת אותה בצרות, אך ג'ולייט פועלת במטרה לסייע למאמץ המלחמתי.

עשור לאחר מכן כאשר ג'ולייט חושבת שהכול מזמן מאחוריה, היא מבינה שעולם הריגול ודמויות מהעבר ממשיכים לרדוף אחריה, ומי שהיה מרגל תמיד נשאר מרגל.

הסיפור מתנהל לסירוגין בשנות המלחמה ולסירוגין כעשור לאחר מכן, כשהעבר מנסה להסביר את ההווה של ג'ולייט.

כשהתחלתי לקרוא את הספר הייתי בטוחה שאשאב אליו, בפועל לצערי הרגשתי תחושת בלבול שליוותה אותי לאורך כל קריאת הספר:  ניסיתי להבין את הדמויות  - מי נגד מי, מי ה"טוב" ומי ה"רע", מה בדיוק תפקידה של ג'ולייט ועד כמה הוא חשוב או שהיא רק כלי במשחק. בסופו של דבר חלק מהעובדות הובהרו אך חלקן נותרו עדיין עלומות מבחינתי.

אהבתי את דמותה של ג'ולייט, את הציניות המקסימה שלה, את תשובותיה השנונות, את הכמיהה והרצון שלה למצוא אהבה ואת הרצון לתרום למאמץ המלחמתי אבל בלי להסתבך.

לסיכום, אני חושבת שזהו ספר עם פוטנציאל טוב אך הוא מבולגן מעט, יש בו ריבי דמויות וקצת קשה לעקוב אחריהן, וגם הסוף שלו לא לגמרי ברור, אך נהניתי מהכתיבה שלו ומהציניות השזורה בו.

בשורה אחת: אי אפשר לברוח מהעבר

בדירוג סמיילי: 😀😀😀




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה