חפש בבלוג זה

יום שני, 30 באוגוסט 2021

קפה מסביב לשעון / ליבי פייג'


 

הוצאה: מודן
תרגום: עידית שורר
שנה: 2021
352 עמודים

להאנה ומונה יש חברות אמת מעוררת קנאה, הן שותפות לדירה, עובדות באותו בית קפה והן חולקות חלומות משותפים - האנה רוצה להיות זמרת ומונה רקדנית.

האנה עזבה את בית הוריה הנוח בווילס לטובת העיר הגדולה לונדון, ומונה היא ילידת סינגפור שהוריה התגרשו והיא רוצה להגשים את עצמה.

באחד הימים בעת החלפת משמרות ביניהן בבית הקפה בו הן עובדות, קורה משהו המעמיד את חברותן במבחן,  אבל ככל שהאנה ומונה מנתחות את המצב עולה השאלה: אולי כבר היו סדקים לפני?!

הספר מתרחש במשך 24 שעות בבית הקפה "סטלה בתחנה", בתחילה הוא מסופר במשמרת של האנה ומנקודת מבטה, ומעת החלפת המשמרת הוא מסופר מנקודת מבטה של מונה, מתוך סיפור ההווה הן שוזרות את סיפורי העבר שלהן.
בין לבין שזורים בו סיפוריהם של לקוחות בית הקפה - סטודנט צעיר שמבלה שם את כל הלילה, זוג גברים שמחזיק ידיים כשכל אחד שקוע בעגמומיות שלו, זוג מבוגר עם מזוודות ענקיות ואישה צעירה שהגיעה לפנות בוקר ונראית מהורהרת ושקועה בעצמה - לכל אחד מהם סיפור מעניין משלו והם מוסיפים עניין לעלילה.

זהו ספר על כוחה ועמידותה של חברות נשית - מונה והאנה שהיו כמשפחה אחת לשנייה עד שהן מגיעות לנקודת מפנה המעמידה את חברותן בספק. מעניין לקרוא את נקודת המבט של כל אחת מהן ואת הנסיבות שהובילו למצב הזה.

כשהתחלתי לקרוא את הספר לא הרגשתי שהעמודים חולפים במהירות, נשאבתי אליו ונהניתי ממנו ומהתובנות שלו.
יש בו תחושה כמו ב"אח הגדול" של מישהו שרואה ויודע הכול, כך שאפשר ליהנות גם מהסיפור העיקרי וגם מהעלילות המשניות שבו.

זהו ספר מקסים, מעורר מחשבה, ומזכיר לנו שכל אחד מתמודד עם ה"חבילה שלו".

בשורה אחת: שמור אותי מאוהבי, משונאי אשמר בעצמי

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה