חפש בבלוג זה

יום ראשון, 8 בנובמבר 2020

צעדים קטנים של אהבה / קתרין סנטר


הוצאה: ידיעות ספרים

תרגום: דנה טל

שנה: 2020

383 עמודים


"כשאתה לא יודע מה לעשות בשביל עצמך, תעשה משהו בשביל מישהו אחר" (עמוד 228)

יש ספרים שגורמים להעריך את החיים, את הפשטות שבהם, את הדברים הקטנים והשגרתיים... גורמים לקום בבוקר ולומר תודה על מה שיש, זאת התחושה שגרם לי הספר הזה.

מרגרט היא בחורה צעירה שבדיוק התארסה לצ'יפ, הגבר שהיה בעיניה הגבר האידיאלי, והיא עומדת להתחיל עבודה יוקרתית שהיא פסגת השאיפות שלה.

כל חייה מרגרט השקיעה את כל כולה בלהצליח, להצטיין בלימודים, ללמוד את המקצוע הכי טוב, לעבוד בעבודה הכי טובה, להיות הבת הכי טובה להוריה, עד שטרגדיה נוראית מטלטלת את חייה.

מרגרט שכל חייה התהפכו עליה, מתנדדת בין ייאוש תהומי לתקווה קלושה. היא מתאשפזת בבית חולים ומבינה לאט לאט שמה שהיה כבר לא ישוב. כל בוקר הופך לאתגר קיומי, כל שעה למלחמה.

במקביל היא גם מתמודדת עם אחותה קיט שצצה אחרי שלוש שנות היעלמות, ועם פיזיותרפיסט סקוטי קשוח ועקשן בשם איאן שלא מוותר לה גם כשהיא מעדיפה לוותר לעצמה.

בסופו של דבר בשעות קשות כאלה אתה מגלה למי אכפת ממך ומי באמת אוהב אותך.

הספר הזה היה כל כך אמין בעיני כך שהזדהיתי עם הכאב של מרגרט אפילו עד כדי דמעות. התרגשתי, צחקתי ובכיתי ולפעמים הכל גם יחד.
נ
יכר שהסופרת עשתה עבודה יסודית בתחקיר הרקע לספר- מהלך האשפוז, המונחים הרפואיים ועוד ועוד פרטים שהפכו את הסיפור למהימן.

אני רוצה לציין לשבח גם את התרגום המעולה שהצליח לשמר את השנינות והיופי שבספר הזה.

אהבתי את משפחתה המיוחדת של מרגרט, שנרתמה למען בריאותה, כשכל אחד מבני המשפחה פועל בדרכו שלו למען מטרה זו, ואהבתי את מרגרט שהיתה כל כך אנושית, רגישה, כנה ואמיתית.

ספר מקסים, מרתק וקולח! רוצו בצעדים גדולים לקרוא אותו!

בשורה אחת: "המאבקים שלנו מובילים אותנו אל החוזק שלנו" (עמוד 226)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה