חפש בבלוג זה

יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

כל עולמי / קייטי מארש


 הוצאה: כנרת זמורה דביר

תרגום: גיא הרלינג

שנה: 2017

262 עמודים


ביום שבו האנה מחליטה להיפרד מבעלה טום, היא מוצאת אותו שוכב על הרצפה בלי יכולת לזוז , היא מזמינה אמבולנס ובביה"ח מאבחנים שבץ.
טום בסה"כ בן 32 בחור צעיר, בריא וחזק שחייו קיבלו תפנית של 180 מעלות, מוצא עצמו תלוי לחלוטין בסובבים אותו.
האנה מתמסרת לטיפולו ונאלצת לעצור את התכניות ולוותר על החלומות שלה.
הספר מספר לסירוגין את סיפור האהבה וההיכרות של טום והאנה, את החוויות והמשברים שעברו בתחילת דרכם, ובמקביל את החיים לאחר השבץ.
האנה מרגישה שנהרסו לה החיים, היא חיכתה בקוצר רוח ליום בו תוכל לעזוב את טום, שהיה מרוחק ממנה, שהעבודה והקריירה היו בראש מעייניו והוא היה עסוק בעיקר בלבקר אותה, ועכשיו מכורח הנסיבות היא מרגישה שהיא "תקועה" איתו.

כמובן שהמשבר גורם להם להתקרב, להכיר אחד את השני מחדש ולעשות חושבים. אבל האם אפשר להחיות את האהבה שאולי מתה? ומה ינצח בסופו של דבר החלומות או האהבה?
האנה מתוארת כדמות קלילה האוהבת את החיים, חולמת לטייל בעולם ובסה"כ מחפשת חיים רגועים. במהלך הספר היא נאלצת לעשות המון ויתורים, היא מלאה בהתלבטויות (ובפיתויים) לכל אורך הדרך. היא דמות שמאוד קל להזדהות ולכאוב איתה.
טום שעובר טלטלה, עושה שינוי בסדרי העדיפויות שלו, לומד להבין שזוגיות דורשת השקעה, שהוא סה"כ רוצה שהאנה תהיה מאושרת והוא רוצה לעשות הכל למען המטרה הזאת.

מה שמאוד צרם לי –  לא ברור לי איך ההוצאה לאור לא שמה לב: האנה מתוארת כמתולתלת עם שיער כהה, בעוד על העטיפה ישנה תמונה של בחורה בלונדינית חלקת שיער – מישהו כנראה לא ייחס לכך מספיק חשיבות?!
הספר לא זרם לי בקלות, קראתי והפסקתי, ושוב חזרתי אליו, אולי כי הנושא הוא כבד ומורכב, אולי כי חסר הסבר מהותי יותר לריחוק/השנאה של האנה כלפי טום בתחילת הספר. אבל זהו ספר עם מוסר השכל הגורם לנו לחשוב האם אנחנו מעריכים את הדברים החשובים בחיים או אולי מקבלים אותם כמובן מאליו?

בדירוג סמיילי: 😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה