חפש בבלוג זה

יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

אחותו של צייד המכשפות/ בת' אנדרדאון


 הוצאה: ידיעות ספרים. תמיר 

תרגום: מור רוזנפלד

שנה: 2018

408 עמודים


אליס הופקינס חוזרת לעיירת הולדתה אסקס לאחר 5 שנים בהן גרה בלונדון עם בעלה. היא שבה לאחר שבעלה נהרג בנסיבות טרגיות, ובהריון אך בשלב זה היא מחליטה להסתיר זאת.
הוריה של אליס מתו זה מכבר והיא מגיעה לביתו של אחיה למחצה – מתיו הופקינס.

מתיו שבהיותו תינוק נכוו פניו והתעוותו, היה בילדותו מושא ללעג וצחוק, והיום היא מגלה כי הוא דמות רבת עוצמה, מוקפת "עדת מאמינים" ובעלת השפעה וכח.
בילדותם היו מתיו ואליס חברים טובים, אך כעת אליס שבה בלי פרוטה ולכן היא תלויה בו לחלוטין –  "בעל המאה הוא בעל הדעה" ומתיו כמובן מנצל את העובדה הזאת לטובתו.
לאט לאט מגלה אליס את פרצופו האמיתי של אחיה – הוא אדם קנאי, קר רוח ואכזרי ששם לו למטרה לצוד מכשפות. הוא עורך מסעות בכל המחוז כדי לאתר את החשודות- נשים בכל הגילאים, מנערות ועד זקנות – ולהביאן למשפט שתוצאותיו מוות בתליה , לעתים על סמך עדות שקרית של אנשים המחפשים נקם.
העלילה מסופרת מנקודת מבטה של אליס ומראה איך במהלך העלילה היא עוברת שינוי מדמות פסיבית לאקטיבית. היא מאבדת את תמימותה ואמונתה באחיה ומחליטה לנסות לפעול, אך בסופו של דבר משלמת על כך מחיר.
הספר התחיל באופן מסקרן, אך בהמשך היה מלא בפרטים ודי מייגע, אפילו שקלתי לנטוש. לקראת עמוד 200 ישנה התפתחות בעלילה והוא משתפר.
זהו רומן היסטורי המבוסס על סיפורו האמיתי של מתיו הופקינס, צייד מכשפות באנגליה בין השנים 1620-1647 שהביא למותם של כמאה בני אדם. כמובן שהעלילה משלבת מציאות ובדיה.

עצוב לדעת שעל סמך פרשנות, שניתנה באותם ימים, לפסוק בתנך "מכשפה לא תחייה" – היו גורמים להרג נשים חפות מפשע. הקלות הבלתי נסבלת באותם שנים בהם זלזלו בחיי אדם היא בלתי נסלחת.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה