חפש בבלוג זה

יום רביעי, 5 באוגוסט 2020

ילד קוביות / קית סטיוארט

הוצאת מטר
תרגום: דנה אלעזר הלוי
שנה: 2018
368 עמודים


יש תקופות בחיים שנדמה שכולם לא הולך, זה בדיוק מה שקורה לאלכס: הוא "נזרק" מהבית, הוא לא מצליח לתקשר עם בנו האוטיסט וגם בעבודה שלו יש קשיים.
הבחירה שעומדת בפניו היא לשקוע בייאוש או לעשות חשבון נפש ולנסות לתקן את המצב עד כמה שניתן.
ספר אנושי ורגיש על משפחה עם ילד מיוחד.
מוזמנים  לקרוא מה חשבתי עליו:

"החיים הם הרפתקה, לא טיול. בגלל זה הם קשים… " (עמוד 353)

אלכס מוצא עצמו יום אחד "נזרק" מביתו וממשפחתו, ועל כן הוא נאלץ לגור בביתו של דן חברו הרווק. בלילה בעודו שוכב ערני למדי, טרוד במחשבותיו, על מזרן מתנפח עם חור , הוא שומע את לחישתו של האוויר היוצא, עד שהוא נוחת אט אט עם המזרן על הרצפה כמעין סמליות למצבו העגום בחיים.

המעבר הזה גורם לאלכס טלטלה, וכתוצאה מכך הוא מתחיל להרהר על חייו, על הזוגיות שלו ובעיקר על הגידול של בנו האוטיסט.

מאז שסאם בנו של אלכס, נולד היה ברור שהוא ילד מיוחד: כשהיה תינוק לא הפסיק לבכות, ההתפתחות שלו הייתה איטית ומאוחרת ביחס לילדים אחרים,  הגידול שלו היה מאתגר, מעברים ושינויים אפילו בשגרה הרגילה היו גורמים לו להתקפים של בכי והיסטריה, ונדמה כי הוא חי בעולם משלו.

אלכס שנלחץ מכל העניין, העדיף להימנע או להיעדר הרבה שעות מהבית, כדי לא להתמודד עם הבעיה שנקראת "סאם", זה כמובן השפיע על כל המערך המשפחתי, על ההורות שלו ועל הזוגיות שלו עם ג'ודי.

באחד הימים, לאחר שעזב את הבית, אלכס מגיע לביקור, הוא מוצא את סאם שקוע במשחק מחשב בשם מיינקראפט. המשחק הזה פותח בפני סאם עולם קסום ומקשר אט אט בין אלכס וסאם. הם בונים לעצמם עולם דמיוני משותף, ומתוך המשחק אלכס מבין ומגלה המון דברים חדשים ומפתיעים על בנו, על צורת המחשבה שלו ועל הקשר ביניהם.

הספר הזה חושף אותנו לעולמם המיוחד של הילדים עם אבחנת האוטיזם, לתפיסת העולם הייחודית להם, לקשיים וההתמודדויות היומיומיות עם העולם החיצוני, השגרתי והמאתגר גם יחד, לניתוק החברתי ולקושי בתקשורת, ולהתפתחות השונה והאיטית שלהם.

דרך נקודת מבטו של אלכס בספר מתגלה עולם שלם מלא ברגש. גם אלכס בעצמו חווה לאורך הספר תהליך למידה – הוא לומד על עצמו ולומד על בנו. הוא מנסה ללמוד להתגבר על טרגדיות מהעבר, לצלוח את הקשיים בהווה ולחלום על העתיד.

זהו סיפור אנושי, מרגש ומיוחד על ילד מיוחד ועל אבא שרוצה להבין אותו טוב יותר ובדרך גם להבין את עצמו.

בשורה אחת:  חשיפה לעולמו הקסום של ילד מיוחד ומאתגר.

בדירוג סמיילי: 😊😊😊😊

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה