חפש בבלוג זה

יום רביעי, 5 באוגוסט 2020

הזכות לאהוב / לורי נלסון ספילמן

הוצאת ידיעות אחרונות
תרגום: שרון פרמינגר
שנה: 2020
400 עמודים

את הספר הזה אודות איטליה וההווי שלה, היה קשה לקרוא בתקופה זו בה נדמה שהעולם כמעט נעצר בעקבות מגיפת הקורונה, ועל כן הוא השאיר בי געגוע לאיטליה בימים יפים יותר.
זהו סיפורה של אמיליה, בת שניה במשפחה בה שורה קללה לפיה הבנות השניות לא יזכו לאהבה.
אמיליה מדחיקה את הגורל שנגזר עליה, עד שאחות סבתה, המנודה , מזמינה אותה לנסוע איתה למסע באיטליה שיסיר את הקללה.
מוזמנים לקרוא מה חשבתי על הספר הזה 👇 

אם היו אומרים לכם שקללה רובצת על המשפחה שלכם ואין לכם סיכוי לאהבה, האם תאמינו בקללה או שפשוט תמנעו מלנסות להתאהב כדי לא להפגע?

מאז ילדותה חינכו את אמיליה להאמין ,שכמו כל בת שניה במשפחת פונטנה האיטלקית, אין לה סיכוי לאהוב או לממש אהבה ונגזר עליה להישאר רווקה נצחית.
אמיליה מנסה להדחיק את האמונה הזאת ולא להאמין בה, היא גרה לבדה ומשכנעת את עצמה כי טוב לה להיות רווקה משוחררת ונטולת מחויבות.
 
אמיליה היא יתומה מאם , הגדלה לאב פסיבי ולסבתא מרירה הנוהגת בה בקרירות וביד קשה.
אמיליה קשורה מאוד לאחותה הגדולה דאריה, אך נראה כי דאריה מנצלת את אמיליה ואת טוב ליבה, ומקפידה כל הזמן להזכיר לה לציית לסבתם.

באחד הימים יוצרת קשר עם אמיליה פופי, אחותה של סבתה. פופי מוחרמת במשפחתה של אמיליה מסיבות מסתוריות והס מלהזכיר את שמה ובטח שלא ליצור איתה קשר… היא מבקשת מאמיליה שלכבוד יום הולדתה ה-80 היא ובת דודתה לוסי (שגם היא בת שניה),  תצאנה איתה למסע באיטליה , ובזכות המסע הזה היא מבטיחה להן כי הקללה תוסר.

בתחילה אמיליה מסרבת, הפחד מסבתה ואחותה גובר על קול ההיגיון, אך השכנועים גוברים ובסופו של דבר היא אוזרת אומץ ויחד שלושתן יוצאות לדרך, למרות ההתנגדות הנחרצת של סבתה ואחותה.

אין ספק שהמסע המשותף הזה מוביל את אמיליה ולוסי לתובנות חדשות, ובעידודה של פופי שנוגעת בליבה של כל אחת באופן הייחודי לה, הן מגלות עצמן מחדש.

 הספר מסופר מנקודת המבט של אמיליה, כשבחלק מהפרקים מובא סיפורה של פופי הנוגע ללב ונחשפים סודות משפחתיים שהיו קבורים עמוק.
אמיליה  מצטיירת בתחילת הספר כבחורה פסיבית נטולת עמוד שדרה, הפוחדת מסבתה ועל כן אינה מעזה להמרות את פיה, ככל שהעלילה מתקדמת ובזכות עידודה של פופי היא הופכת אט אט לבחורה העומדת על שלה עם חוסן נפשי ואומץ לב.

הסיפור משלב את נופיה של איטליה הקסומה, שבאופן סוריאליסטי לחלוטין אינם תואמים את המציאות בימים אלה על רקע מגיפת הקורונה המתפשטת שם, תיאורים אלה יוצרים געגועים לימים יפים יותר…

הסיפור קולח ומהנה לקריאה, הוא מוכיח את העובדה שמחשבה יוצרת מציאות, וחלק מהדברים המתרחשים בחיינו תלויים בנו ובאמונות שהנחילו לנו, למרות שיש גם חלקים אחרים בחיינו המושפעים מהסביבה או מגורמים חיצוניים..

בשורה אחת: אל תתנו לאמונות תפלות להשפיע על חייכם, דמיינו את חלומותיכם ותגיעו רחוק!

בדירוג סמיילי: 😊😊😊😊

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה