חפש בבלוג זה

יום ראשון, 31 במרץ 2024

בלובירד / ג'נבייב גראהם


הוצאה:תכלת
תרגום:יערית טאובר
שנה:2024
349 עמודים

הרומן ההיסטורי הזה משלב עבר והווה עם שני סיפורים שבסופו של דבר מתקשרים אחד לשני.

בהווה:
קייסי אוצרת במוזיאון, מוצאת עצמה מופתעת כשבאחד הימים נכנס בחור מאובק שמצא בזמן השיפוץ של הבית שרכש, בקבוק ויסקי ישן ונדיר. היא מבינה שמאחורי הבקבוק כנראה מסתתר סיפור היסטורי מלא סודות, והיא מחליטה לנסות לגלות מהו.

בעבר:
בשנת 1918, עת מלחמת העולם הראשונה הופכת את אירופה לשדה קרב ושדה קטל, אדל מחליטה לעזוב את קנדה ולהתגייס כאחות למאמץ המלחמתי. באחד הימים מגיע פצוע קשה בשם ג'רי שאליו היא נקשרת במיוחד. אך ככל שג'רי הולך ומחלים, אדל מבינה שהפרידה שלהם הולכת ומתקרבת. 

כעבור שנים, אחרי שהמלחמה מסתיימת והקשר ביניהם מזמן נותק, הם פוגשים אחד את השניה באופן אקרעי, והפעם ג'רי הוא המושיע של אדל.

הספר הזה הוא ממש כוס התה שלי - רומן היסטורי, הפעם דוקא על מחלמת העולם הראשונה, על אחות שמסכנת את חייה ומצילה חיים של אחרים, על אהבה שנרקמת, ועל היום שאחרי המלחמה.

הספר זורם לקריאה ומעניין, הוא חוצה יבשות, ומתאר שתי תקופות היסטוריות משמעותיות - המלחמה באירופה ותקופת היובש בקנדה וארה"ב. יש בו "טובים ורעים", אהבה ומלחמה, שומרי חוק ופושעים.

 הוא אמנם לא מסוג הספרים שמשאירים חותם לטווח הרחוק, אך חובבי הז'אנר בהחלט יהנו. אם כי לדעתי החלק של ההווה לא תורם יותר מדי לספר והיה אפשר לוותר עליו.

בשורה אחת: "אם תשים לב לדברים הקטנים, הדברים החשובים יסתדרו במקומם." (עמוד 122)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה