חפש בבלוג זה

יום רביעי, 6 בדצמבר 2023

אוסף החרטות שלי / מיקי בראמר


הוצאה: כתר
תרגום: דורית בריל-פולק
שנה: 2023
365 עמודים

את הספר הזה התחלתי לקרוא בסוכות ואז לצערנו החלה המלחמה, ובמשך תקופה יחסית ארוכה לא הצלחתי ממש להתרכז בקריאה. כך יצא שלמרות שהספר ממש זורם וחמוד, הקריאה בו נמשכה הרבה זמן...

קלובר היא בחורה מיוחדת, היא גרה לבדה בבית שהיה של סבא שלה, והחברים היחידים שיש לה הם מי שהיה החבר של סבא שלה - גבר קשיש, וחיות המחמד שלה.

גם העבודה שלה איננה טריוויאלית - היא "דולת מוות", כלומר היא מלווה אנשים שעומדים למות. הם חולקים איתה את סודותיהם, את משאלותיהם האחרונות, משתפים אותה בוידויים ובחרטות שלהם, ואת הכל היא מתעדת במחברות שלה. לעיתים היא מנסה ללמוד מנסיונם או להגשים את החלומות שהם לא הספיקו להגשים.

כשאחד השכנים בבניין עוזב, קלובר מבינה שצפוי להגיע שכן חדש. הידיעה הזאת מובילה לחששות כבדים - קלובר לא חברותית במיוחד, הויא לא יודעת להתמודד עם סיטואציות חברתיות, ובטח שלא עם שכנים חדשים.. אבל החיים מזמנים לה הפתעות - חוץ מ"השכן" החדש היא גם מתחילה לעבוד אצל קשישה שמשתפת אותה בסיפור חייה ובאהבה שהוחמצה, מה שגורם לקלובר לצאת למסע שמפתיע גם אותה.

קלובר היא טיפוס מתבודד, עם סוג של פוביה חברתית , כנראה כתוצאה ממה שקרה לה בחיים. מצד שני היא בחורה אינטילגנטית עם לב ענק שמסוגלת ללוות אנשים ברגעים הכי קשים שלהם. הפער הזה יוצר תחושת החמצה שהיא מפספסת את הטוב שיש לעולם להציע לה והעולם מפספס את הטוב שלה יש להציע.
במהלך הספר קלובר עוברת תהליך שמשפיע עליה ועל חייה.

"קל הרבה יותר להיישיר מבט אל כאבם של אנשים אחרים מאשר להתמודד עם הכאב שלך" ( עמוד 150)

מדובר בספר מיוחד, זורם, נוגע ללב, לעיתים ציני אבל מלא בתובנות מעניינות.
הוא עוסק בחיים אבל גם הרבה במוות - בלי ליפות אותו ובלי לפחד להתמודד איתו, ולמרות שהעיסוק בנושא הזה הוא בד"כ כואב וקשה כאן הוא מתואר כחלק מהחיים וכהתמודדות שלא צריך להתעלם ממנה, וזה מה שהופך את הספר לכל כך מיוחד.

בשורה אחת: "אבל הסוד למוות יפה הוא לחיות חיים יפים. לבטא את כל הרגשות שיש לך בלב. לתת לו להישבר. לקחת סיכונים. לעשות טעויות." (עמוד 340)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה