חפש בבלוג זה

יום ראשון, 5 במרץ 2023

שדרת עצי התפוח / סוזן ויגס


הוצאה: הכורסא, מודן
תרגום: ניצן לפידות
שנה: 2023
415 עמודים

במסגרת עבודה, טס מחפשת אוצרות ודואגת להשיבם לבעליהם. היא מקדישה את רוב חייה לעבודה, היא לא מאמינה בגברים - כמו אימה וסבתה ששתיהן היו אימהות יחידניות שגידלו את בנותיהן ללא אבא בתמונה.

לטס אין למעשה משפחה. אמא שלה מסתובבת בעולם במסגרת עבודתה ואבא כאמור מעולם לא היה.

באחד הימים מגיע למשרד בחור יפה תואר בשם דומיניק רוסי ומעדכן אותה כי סבה נמצא בתרדמת, ובצוואתו הוא מוריש לה חצי נחלה בשם לה ויסטה במדינת קליפורניה, ואת החצי השני תירש אחותה איזבל.

טס שעד לאותו יום לא ידעה על קיומו של סב, ובטח לא של אחות , מופתעת מאוד מהעניין ומחליטה לנסוע ולהבין במה מדובר.

כשהיא מגיעה לשם היא מגלה שהנחלה נמצאת בקשיים כלכליים ובחובות, והיא על סף עיקול. והיא מבינה שיחד עם דומיניק ואיזבל הם חייבים למצוא פתרון יצירתי כדי להציל את המצב.

בעודם מחפשים בכל פינה בבית, הם מגלים רמז לקיומו של חפץ מסוים ונדיר, שיכול לשמש כאוצר עבורם בשל הסכום שהם יוכלו לקבל תמורתו. החיפושים והמחקר סביב החפץ חושפים סודות וגילויים, ועל הדרך מתפתח לו גם סיפור אהבה.

כמו ספריה הקודמים של ויגס גם הספר הזה קליל וזורם, וכיף לקרוא אותו. אמנם יש בו חלק היסטורי, אך הפעם הוא לא העיקר ולכן גם מי שלא מתחבר לז'אנר ההיסטורי עשוי לאהוב את הספר הזה.

זהו ספר על משפחה והמורכבות שלה, על אהבה והכאב שכרוך בה, על סדרי עדיפויות ועל היכולת ללמוד לבחור לעשות את מה שעושה לי טוב - וכמאמר השיר: "להאמין, לראות שטוב, בלי להביט שוב לאחור, לבחור נכון" (אמיר דדון).

לסיכום  ספר מתוק שמסתיים במהירות.

בשורה אחת: "אם את לא מאמינה שזיכרונות שווים יותר מכסף, אולי לא יצרת לעצמך זיכרונות מהסוג הנכון" (עמוד 382).

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה