חפש בבלוג זה

יום רביעי, 8 בפברואר 2023

בעוד חמש שנים / רבקה סרל


הוצאה: מודן
תרגום: נעה בן פורת
שנה: 2023
317 עמודים

"את מבינה את האהבה בצורה מוטעית, לפי דעתך היא משמעותית רק אם יש לה עתיד, אבל זה לא נכון. זה דווקא היחיד שלא נחוץ לה. היא משמעותית כל עוד היא קיימת. כאן. עכשיו. אהבה לא זקוקה לעתיד." (עמוד 230)

כמה שעות אחרי שדני מצהירה בראיון העבודה בדיוק איפה תהיה בעוד חמש שנים, בן הזוג שלה דיוויד מציע לה נישואין. אך מיד לאחר מכן היא נרדמת ומתעוררת בשנת 2025 - חמש שנים קדימה, היא מוצאת את עצמה בדירה אחרת עם גבר אחר ועם טבעת אחרת.

כשהיא חוזרת שוב לשנת 2020 היא קמה נסערת ומבולבלת. משהו בחלום הזה הרגיש לה אמיתי מדי או אולי אפילו נבואי וזה ממשיך לרדוף אותה במשך כמה שנים.

כעבור ארבע וחצי שני היא פוגשת את הגבר מהחלום, אך הפעם הוא בן הזוג של החברה הכי טובה שלה בלה.

דני מבולבלת ונסערת מנסה לעשות הכל כדי שהחלום הזה לא ייהפך למציאות.

דני היא בחורה אמביציונית, מלאת מוטיבציה להצליח, שחולמת על חיים שקטים ורגועים, עד שחלום אחד מטלטל את חייה. ועל אף שהיא מנסה לשכוח ממנו הוא רודף אותה, ואולי זה נובע מכך ש"מחשבה יוצרת מציאות"?!

אהבתי מאוד את החברות של דני עם בלה - הן כל כך מכירות אחת את השנייה ומשפיעות אחת על עולמה של השנייה, והכל רק מכוונה טובה - נדיר למצוא חברויות כאלה.

הספר הזה התחיל כספר רומנטי קליל וכיפי, אך ככל שהעלילה מתקדמת מגלים שלא הכל כיף ואופטימי, ויש בו גם קטעים כואבים. כאילו באמצע הספר עובר מהפך לספר דרמטי ועצוב.

מדובר בספר קריא מאוד שסיימתי בכמה שעות ועל אף שציפיתי לספר קליל וסיימתי בעצב, אני עדיין ממליצה.

ועוד הערה חשובה - לפעמים עדיף לא לדעת מה צופן בחובו העתיד, אלא פשוט ליהנות מהרגע.

בשורה אחת: "לפעמים אדם צריך להקריב משהו כדי להגשים את החלומות שלו" (עמוד 56)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה