חפש בבלוג זה

יום רביעי, 1 בפברואר 2023

טבעם של הדברים השבירים / סוזן מייסנר


הוצאה: מודן
תרגום: טל ארצי
שנה: 2023
336 עמודים

סופי - מהגרת אירית, מחליטה לחפש לעצמה מזל טוב יותר בכך שהיא עונה למודעה בעיתון של גבר בשם מרטין - המחפש כלה ואם לביתו קאט.
מיד כשהם נפגשים לראשונה הם נישאים ועוברים לגור בסן פרנסיסקו. סופי מתרגלת מהר לשגרה של משפחה וחיי נוחות, ואוהבת את קאט כאילו ביתה.

באפריל 1906 מתרחשת רעידת אדמה קשה בסן פרנסיסקו שהורסת את ביתה, זאת לאחר שמספר שעות קודם לכן היא גם מגלה שלמרטין יש אישה נוספת. כך ביום אחד שתי רעידות מטלטלות את חייה של סופי, והיא מבינה שהיא נמצאת בסכנה וצריכה לעשות הכל להציל אותה ואת קאט.

הכוח הנשי בספר הוא הכוח החזק, ובמיוחד דמותה של סופי המתוארת כאישה אמיצה ואסרטיבית שמוכנה להגן על מי שהיא אוהבת גם אם זה עשוי לפגוע בה. בהתחלה כל מה שהיא רוצה זה חיים שלווים ורגועים ללא מחסור, אך ככל שהעלילה מסתבכת היא הופכת ללוחמת למען הצדק ולמען האנשים שהיא אוהבת.

אין ספק כי סוזן מייסנר יודעת לקחת חלקי היסטוריה שאינם בהכרח מוכרים, ולהפוך אותם לרומנים מרתקים. גם בספר הזה היא טווה עלילה דרמטית מותחת ומרתקת.

אמנם לעומת ספריה הקודמים של מייסנר היו בספר הזה קטעים שקצת "נמרחו", ולדעתי היה אפשר לקצר אותם, אך בשלב מסוים העלילה תופסת תאוצה והספר הופך למעניין יותר ויותר.

זהו ספר מרגש על עוצמה נשית, על כוחה של אהבה, של חברות ושל אימהות.

בשורה אחת: "טבעה של האדמה הוא לנוע. טבעם של הדברים השבירים הוא להישבר. טבעה של האש הוא לשרוף. וכשם שטבעם של נשים וגברים לבנות, טבענו הוא גם להתחיל מחדש אחרי אסון." (עמוד 266)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה