חפש בבלוג זה

יום שני, 7 בנובמבר 2022

שיעורים בקסם אישי / סוזן ויגס


הוצאה: הכורסא
תרגום: דנה טל
שנה: 2022
375 עמודים

הספר הזה הוא סיפורו של הברווזון המכוער (או במקרה הזה ברווזונת) בגרסה אנושית.

איזדורה נולדה למשפחה במעמד הגבוה, כל בני משפחתה יפים ואהובים בחברה, ונראה שרק היא יצאה ללא כישורים חברתיים, חסרת חן וחסרת טעם. היא מרגישה שהיא מושא ללעג ואין לה שום הנאה בחיים.

אז נקרית בדרכה הזדמנות להצטרף למסע ריו דה ז'נרו באוניה "ברבור הכסף", שכמעט כל נוסעיה הם גברים.
בראש הצוות באוניה נמצא רב החובל ראיין, שגם הוא בן למשפחה מכובדת שעזב הכל מאחור.

ראיין הוא חם מזג והפכפך, הוא רגיל לחיי הוללות מוקף נשים והנאות.
בתחילה הוא מתעלם מאיזדורה ואפילו מנסה לעשות הכול כדי שלא תצטרף למסע, ובהמשך הוא מוצא הזדמנויות ללעוג לה ולקנטר אותה.  הוא מרגיש שהיא לא מתאימה לחיים באוניה - היא לובשת מחוכים, שמלות ותחתוניות, ונועלת נעליים שכלל לא מתאימות לסיפון.

ככל שחולפים הימים במסע, איזדורה מתחברת עם חברי הצוות באוניה, היא נרתמת לסייע בכל הזדמנות והם לומדים להעריך ולאהוב אותה. היא מייעצת להם והם מלמדים אותה איך להפעיל את הקסם האישי שלה ומחזקים את הביטחון העצמי שלה.

יחסיהם של איזדורה וראיין מתחילים כיחסי שנאה, ונראה שבהתחלה רק שותפיהם למסע מזהים את הפוטנציאל ואת המשיכה הסמויה. האם הם יצליחו להתגבר על הפערים?

איזודרה שמתנתקת במהלך ההפלגה מעולמה הישן, לאט לאט מתחילה לפרוח. היא מוקפת אנשים שמעריכים אותה ומתרחקת מכל אלה שחשבו שהיא הברווזון המכוער. וכיף היה לקרוא על התהליך הזה.

הספר ברובו קולח וזורם, הסיפור מעניין, אף על פי שלפעמים התחשק לי לנער את הדמויות ולפקוח את עיניהם. ובשליש האחרון של הספר הרגשתי שהיה ניתן קצת לקצר ולהגיע לפאנץ'. אבל בסה"כ נהניתי.

מדובר ברומן תקופתי, דרמטי וחמוד על יחסי אהבה שנאה, שיש בו גם קיטש אבל קיטש בטעם. 

בשורה אחת: אהבה ושנאה הם רגשות כ"כ קרובים, שלפעמים בלי לשים לב הם מתחלפים".

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה