חפש בבלוג זה

יום שני, 14 בנובמבר 2022

איפה הקשב? / ד"ר שירלי הרשקו


הוצאה עצמית
איורים: אירינה קצימון
שנה: 2022
45 עמודים

את ספרה הראשון של ד"ר הרשקו "אנשי הקשב" קראתי ולמדתי ממנו המון על עולמם של האנשים המאובחנים עם בעיית קשב וריכוז. מאז היא הוציאה עוד ספר לילדים עם סיפורים קצרים/שירים בנושא, ולאחרונה היא הוציאה את הספר הזה המיועד לילדים קטנים יותר.

הסיפור הוא על נעמה שיום אחד לא מוצאת את הקשב שלה, היא נעשית עצובה וקוראת לאמא לעזרה. יחד הן מחפשות את הקשב בכל הבית - אך הוא איננו , נעלם.

וכשמאיה באה לבקר את נעמה היא רואה שהיא ממש עצובה, ואמא מסבירה לה - "כשנעמה מאבדת את הקשב, לא מתחשק לה לעשות דבר, היא מרגישה שהכוח שלה הולך ונגמר".

ומאיה מחבקת את נעמה ומספרת לה סיפור מעניין, ולאט לאט נעמה מסבירה איפה בד"כ הקשב שלה נמצא. 

בסוף היום נעמה מבינה שהקשב נמצא במקום שבו טוב לה ומעניין , ואם לפעמים היא מאבדת אותו היא צריכה לעשות הפסקה ואז הוא נמצא.

הספר מתאר את התסכול של ילדי הקשב בצורה מקסימה ומותאמת גיל באמצעות סיפורה של נעמה, הוא מלווה איורים צבעוניים ומקסימים המוסיפים עניין לספר, ובסוף הוא גם נותן כלים וטיפים להתמודדות בסיטואציות בהן הקשב "הולך לאיבוד".

בסוף הספר ד"ר הרשקו הוסיפה גם מדריך קצר וחשוב להורים, עם שאלות מכווינות ועצות מעשיות.

בעיני הספר הזה כקודמו הוא ספר חשוב מאוד במיוחד לילדים המאובחנים עם הפרעת קשב, הוא מנרמל את הנושא, וגורם להם להבין שהמצב לא נורא, ושיש לו פתרונות. הוא מתאים גם לאנשי מקצוע שיכולים להיעזר בו באינטראקציות עם ילדים המאובחנים עם הפרעת קשב.

בשורה אחת: "...קשב יש לכולם, אבל לפעמים הוא בורח למקומות אחרים, וזה קורה גם לילדים וגם למבוגרים" ( עמוד 10)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה