חפש בבלוג זה

יום שני, 24 באוקטובר 2022

מתנת התופרת / פיונה ואלפי


הוצאה: אהבות
תרגום: דינה עזריאל
שנה: 2022
285 עמודים

כשהארייט מתקבלת לסוכנות האופנה המפורסמת "גאימה", היא מאושרת גם מהעבודה וגם מהמעבר לפריז. היא מרגישה בודדה בחייה הנוכחיים, וזאת הזדמנות עבורה גם מקצועית וגם חברתית. 
בפריז היא עוברת להתגורר בבניין בו התגוררה סבתה קלייר בתקופת מלחמת העולם השנייה, ושם היא גם מחליטה לחקור את ההיסטוריה המשפחתית שלה.

כ-80 שנה קודם לכן, שלוש חברות בפריז הכבושה מנסות להמשיך לחיות חיי שגרה וליהנות עד כמה שאפשר. שלושתן עובדות יחד כתופרות בבית אופנה. אבל לכל אחת יש את הסודות שלה - מיריי מצטרפת לרזיסטנס, קלייר מתאהבת בקצין נאצי וויויאן מסתורית והתנהגותה חשאית ולא ברורה.

סיפורן של שלושת התופרות מרתק ושזור בהרבה פחד וכאב. גם אם בהתחלה הדברים לא לגמרי ברורים ככל שהסיפור מתקדם מתגלה נאמנות עמוקה, דבקות במטרה ואומץ לב. כל אחת מהדמויות תורמת בדרכה לחברות בין שלושתן, מוסיפה עניין ותורמת להתפתחות העלילה.

זהו רומן היסטורי על מלחמת העולם השנייה המשלב שני סיפורים לסירוגין - בעבר ובהווה. אני באופן אישי נהניתי יותר מהסיפור ההיסטורי המרתק ולדעתי הסיפור העכשווי היה פחות הכרחי.

הסיפור עוסק בתקופת הכיבוש הנאצי בפריז וגם במחנות , אך הפעם אינו מסופר בהקשר של היהודים.

טוב לדעת שגם ברגעים קשים אנשים סיכנו את חייהם לטובת הצדק ולטובת הצלת חיים, ולכן אני נהנית בין היתר לקרוא ספרים שמספרים על המחתרות ועל הפרטיזנים בתקופת המלחמה (מכניס קצת אור בתקופה כל כך חשוכה).

הספר מעניין לקריאה ויש בו קטעים מרגשים (אפילו קצת דמעתי), אבל לא הרגשתי שיש כאן סיפור חדש שטרם סופר. באופן אישי לי זה פחות הפריע, כיוון שזה הז'אנר האהוב עלי ואני קוראת כמעט כל ספר שיוצא בנושא, ובסופו של דבר נהניתי ממנו.

בשורה אחת: אל תאמין לכל מה שאתה רואה

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה