חפש בבלוג זה

יום שני, 3 באוקטובר 2022

האור במקומות המסתור / שרון קמרון


הוצאה: ידיעות ספרים
תרגום: אורה דנקנר
שנה: 2022
383 עמודים

כאשר ראיתי כי מדובר בספר שמוגדר לנוער התלבטתי אם כדאי לקרוא אותו (אני מודה שזה קצת הרתיע אותי), אבל ראיתי עליו כל מיני המלצות והחלטתי לנסות את מזלי.

סטפניה נולדה למשפחה של תשעה אחים ואחיות. בעודה נערה היא מחליטה לעזוב את החווה ואת הכפר בו משפחתה התגוררה, ולעבור לגור בעיר פשמישל עם אחיותיה. 

בעיר היא מוצאת עבודה בחנות של משפחת דיאמנט והופכת כמעט לחלק מהמשפחה. אך אז הנאצים כובשים את העיר ומסלקים את היהודים לגטו.

סטפניה מוצאת עצמה לבד בדירתם של משפחת דיאמנט היהודית. היא מנסה לשרוד, ובסופו של דבר היא מחליטה באומץ רב גם לנסות לעזור למשפחתו של אהובה היהודי.

הספר מבוסס על סיפורה האמיתי של סטפניה - אישה אמיצה וחזקה הפועלת בניגוד למוסכמות ומסכנת את חייה במשך תקופה מאוד ארוכה, ובסופו של דבר מסתירה 13 יהודים!

מדובר בסיפור מדהים. כשקראתי אותו נפעמתי מאומץ הלב, מהיצירתיות ומההקרבה של האישה המיוחדת הזאת! אין רגע משעמם בספר, ויש בו קטעים עוצרי נשימה, שבהם היה אפשר ממש להרגיש את הפחד המאיים, את הכאב, את הרעב ואת הכעס.

אני כל כך שמחה שבחרתי לקרוא בסופו של דבר את הספר. הוא מרתק , כתוב בשפה קולחת ומרגע שמתחילים אי אפשר להפסיק לקרוא אותו! 

סטפניה היא אישה ראויה להערצה, ואם היו עוד אנשים כמוה העולם היה הופך למקום הרבה יותר יפה, במיוחד אז בתקופת מלחמת העולם השניה. 

הערה: לחוששים מספרי שואה - אין בו תיאורים מהמחנות, וגם המאורעות הקשים מתוארים יחסית באופן מעודן, לכן כנראה הוא מתאים גם לנוער (אם כי הייתי מגבילה לנוער בוגר).

בשורה אחת: " ...עזרה יכולה להגיע ברגע שאת הכי פחות מצפה לה, וכדאי לזכור את זה, המשמעות היא שאת אף פעם לא באמת לבד"

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה