חפש בבלוג זה

יום שני, 6 ביוני 2022

ניפגש שוב בשנה הבאה / סופי קאזנס

הוצאה: הכורסא
תרגום: כנרת היגניס-דוידי
שנה: 2022
378 עמודים

"עדיף שישנאו אותך על מה שאתה, מאשר שיאהבו אותך על משהו שאתה לא" (עמוד 194)

ביום הראשון של שנת 1990 הובטח כי מי שתלד את התינוק.ת הראשונ.ה לשנה זאת תקבל מענק כספי מכובד. מיני אכן נולדה קצת אחרי חצות של ה1/1 לאותה השנה, אך בכל זאת היה תינוק שהקדים אותה בכמה דקות. ואם לא די בזה - התינוק קיבל את השם שהיא היתה אמורה לקבל - קווין.

מאז מיני מרגישה כי כל שנה בתאריך יום ההולדת שלה המזל הרע ממשיך לרדוף אותה.

בערב יום הולדתה השלושים החבר שלה גרג, לוקח אותה למסיבה לקראת השנה החדשה, מיני בטוחה שגם המסיבה הזאת צפויה להסתיים באסון ואז היא פוגשת את קווין המיתולוגי - התינוק שהקדים אותה בכמה דקות.

אז מתחילה תקופה לא פשוטה אצל מיני - העסק שלה למאפי פאי שהקימה בשתי ידיה יחד עם חברתה לילה בסכנת סגירה, בעל הבית שלה מאיים להפסיק את החוזה איתה והיא מרגישה די אבודה. בין לבין היא נתקלת בקווין בכל מיני סיטואציות לא צפויות שמשאירות לה טעם של עוד, אבל לא ברור מה קווין חושב ורוצה...

אחרי רצף של ספרים די כבדים הספר הזה הגיע כמו סוכריה מתוקה. מדובר ברומן רומנטי קצת קומי וקצת שנון, שהוא אמנם קיטש, אבל כיפי ומעניין. ולפעמים זה בדיוק מה שאנחנו צריכים.
הספר מלא בתובנות מעניינות על החיים, על חברות ועל אהבה, וקראתי אותו בהנאה וברצף כמעט בלי הפסקות. 

"יש לנו פתגם בצרפתית, 'א שאק וואזו סו ני אה בו', הציפור אוהבת את הקן שלה. את לא מכירה שום קן אחר, מיני. את צריכה לפרוש כנפיים וללמוד לעוף" (עמוד 123)

אהבתי את דמותה של מיני שעוברת תהליך התבגרות, היא לומדת להאמין בעצמה ולהיות חזקה ובלתי תלויה. בעיני היא דמות נשית עם עוצמה וקסם.

מעבר לרומנטיקה יש פה סיפור גם על חברות אמת בין שתי נשים, מסוג החברויות שאני מאחלת לכל אישה. חברות שהיא חשובה לא פחות מאהבה.

בשורה אחת: "החיים הם שינוי. אם שום דבר לא משתנה, סימן שאת לא באמת חיה" (עמוד 354)

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה