חפש בבלוג זה

יום שני, 2 במאי 2022

מחצית החיים / ג'יליאן קנטור


הוצאה: סימנים, ידיעות ספרים
תרגום: ניצה פלד
שנה: 2022
399 עמודים

מארי קירי היא האישה הראשונה בעולם שקיבלה פרס נובל. אני מודה שלצערי לא ידעתי עליה הרבה לפני קריאת הספר הזה, ובזכותו הכרתי אותה ואת סיפור חייה המיוחד.

הסופרת בחרה לקחת נקודת זמן קריטית בחייה של קירי, לאחר שבגיל 24, ארוסה קזימיר בפולין מודיע לה שהוא נאלץ לבטל את האירוסין בעקבות התנגדות אימו.

מכאן הסופרת בחרה לספר את סיפורה של קירי בשתי קולות לסירוגין: סיפור אחד הוא סיפורה האמיתי - על פיו מארי עוזבת את פולין ונוסעת ללמוד באוניברסיטת סורבון בפריז וממשיכה הלאה בחייה , והסיפור השני מספר מה היה קורה לו הייתה נשארת בפולין, שבה לא הייתה השכלה גבוהה לנשים, ומתחתנת עם קזימיר.

אין ספק כי מדובר בסיפור חיים מרתק ופורץ דרך. אני מאמינה כי בזכות זה שאביה של קירי האמין בכך שגם נשים זכאיות להשכלה, ועודד את בנותיו ללמוד ולהתפתח (חשיבה יוצאת דופן ביחס לאותה התקופה), קירי לא ויתרה לעצמה ושאפה כל חייה ללמוד ולהתקדם.

קירי היא אישה חזקה, דעתנית ואמיצה, וגם אם לא תמיד הסכמתי עם דעותיה, השקפותיה ומעשיה, היה קשה שלא להתפעל ממנה ולהתרשם מפועלה.

באופן אישי הייתי מוותרת על הסיפור הדמיוני, פשוט כי אני מעדיפה סיפורים אמיתיים, אבל לא הייתי מוותרת על קריאת הספר בגלל זה.

חובבי ביוגרפיות ורומנים היסטוריים - צפויה לכם הנאה!

בשורה אחת: אין דבר העומד בפני הרצון

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה