חפש בבלוג זה

יום חמישי, 14 באפריל 2022

אנשי הקשב / ד"ר שירלי הרשקו


הוצאה: עצמית
שנה: 2021
212 עמודים

בשנים האחרונות עולה מאוד המודעות להפרעות קשב. ונדמה כי יותר ויותר אנשים מאובחנים.
גם אני באופן אישי פיתחתי מודעות להפרעה הזאת רק בשנים האחרונות.

ד"ר שירלי לקחה את הנושא ה"טעון" וה"כבד" הזה והחליטה להנגיש אותו לטובת הציבור. 
הספר מחולק לפרקים שונים העוסקים בתחילה בזיהוי ואבחון, בטיפול, בתחושות המלוות את המאובחנים ולעיתים את הסובבים אותם, ולסיום היא נותנת גם טיפים לשיפור החיים.

הספר כתוב באופן מקצועי, אך בשפה מותאמת לכלל האוכלוסייה ולא רק לאנשי מקצוע. יש בו המון מידע, ראיונות עם אנשים שאובחנו, ציטוטים של מחקרים ואנשי מקצוע ואפילו דוגמאות של מפורסמים.
בסוף כל פרק מופיע משפט המתמצת את הנקודה העיקרית בפרק ושיעורי בית לקורא. והכי חשוב לטובת ה"עצלנים" בינינו יש פרק סיכום המתמצת את הנקודות העיקריות בספר.

אני מודה שבתחילה נרתעתי לקרוא ספר כזה - חששתי שאשתעמם או שהוא יהיה כבד, אך לשמחתי התבדיתי.
הספר היה מעניין לקריאה והוא חידש לי המון, הוא האיר את עיני לגבי כל מיני מיתוסים ולדעתי הוא ספר חובה לכל מי שיש לו קרוב, חבר, תלמיד וכו' עם בעיות קשב או שהוא עצמו כזה.

בפן האישי:
הבן שלי גם מאובחן עם הפרעת קשב, ועל אף שהספר מיועד למבוגרים, שיתפתי אותו תוך כדי הקריאה בחלק מהדברים הכתובים בו. המידע הזה היה חשוב כל כך עבורו וגרם לו להרגיש הרבה יותר טוב - הסתבר לי בדיעבד שהוא הסתובב עם תחושה שהיה בו משהו "לא טוב" ועכשיו הוא מבין כמה שזה לא נכון! וכילד שחובב במיוחד ספורט, שימח אותו למשל לדעת שאפילו מייקל פלפס השחיין מאובחן. ושהאבחנה הזאת היא לא מחסום ולא הופכת אנשים לטיפשים!
רק בשביל זה היה שווה לי לקרוא את הספר ועל כך אני מודה לד"ר שירלי!

בשורה אחת: מודעות היא שלב ראשון בפתרון הבעיה

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה