חפש בבלוג זה

יום ראשון, 20 במרץ 2022

זיכרונותיו של חתול נודד / הירו אריקווה


הוצאה: הכורסא
תרגום: אירית ויינברג
שנה: 2021
215 עמודים

ננה הוא חתול רחוב שמצא לו מיקום נהדר - מכסה מנוע של מסחרית כסופה. באחד הימים מוצא אותו בחור צעיר בשם סטורו. סטורו וננה מתיידדים, וסטורו דואג לפנק את ננה בארוחות טעימות.

בשלב מסויים ננה מוצא את עצמו במסחרית הכסופה, נוסע עם סטורו למסע ברחבי יפן. ננה לא מבין מה ייעודו של המסע אך הוא נהנה מהחוויות בדרך, מהנופים, מהנסיעה ובעיקר מהשותף שלו לנסיעה.

בדרך הם פוגשים חברים מעברו של סטורו, משלבים שונים בחייו - קוסוקה שאשתו עזבה אותו, יושימנה חוואי שחושב שלא יתחתן לעולם וסוגי וצי'קקו זוג שהקים אכסניה מיוחדת המארחת בעלי חיים.

ככל שהדרך מתארכת, נשזרים רמזים למטרת המסע, עד שלבסוף מתבררת המטרה האמיתית.

מרבית הסיפור מסופר מנקודת המבט החתולית של ננה, שמביא זוית מעניינת, ייחודית ולפעמים משעשעת. ואין ספק שמדובר בחתול שאפשר בקלות להתאהב בו (ואני באופן אישי לא ממש חובבת חתולים בחיים האמיתיים).

יש מספר פרקים המביאים את נקודת המבט של דמויות נוספות - החברים של סטורו. כל חבר מביא את סיפור ההיכרות שלו עם סטורו, ובסופו של דבר סטורו מצטייר כדמות אהובה על כולם, לבבית, חברותית, ועם המון רצון להיטיב לסובבים אותו.

זהו ספר יפני החושף מעט מהתרבות הזאת, הוא קליל ברובו, עד שמגיעים לפאנץ' . הרעיון לכתוב מנקודת המבט של החתול הוא מיוחד, ומוסיף קסם לספר החמוד הזה.
אהבתי את הדמויות שלו ואת החברות המיוחדת שנרקמת בין סטורו לחתול ננה - עד כדי נאמנות ללא גבול, הבנה הדדית ואהבת אמת.

בשורה אחת: החתול הוא חברו הנאמן של האדם ?!

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה