חפש בבלוג זה

יום ראשון, 6 במרץ 2022

גן הוורדים / טרייסי ריס



הוצאה: תכלת
תרגום: רחלי לביא
שנה: 2021
410 עמודים

"וגן הוורדים עצמו, המלא בפוטנציאל של חיים ושל יופי, אבל סובל מהזנחה ושולח ענפים לכל כיוון? אלה הם חיי..." (עמוד 211)

הספר מתרחש בסוף המאה ה-19, כשיש פערי מעמדות ברורים בין עשירים לעניים, בין שחורים ללבנים ובין גברים לנשים.

מאבס היא בחורה בת 18 הנאלצת להתחזות לבן, כדי שתוכל לעבוד ברציפים ולהביא קצת כסף הביתה כדי להאכיל את ששת אחיה. החיים בחצר הפטריות בה היא מתגוררת לא פשוטים - הדלות שורה על הכל - הבגדים מרופטים, הרעב מציק, כולם ישנים יחד ואין טיפת פרטיות.

באופן מפתיע ובלתי צפוי, מאבס מקבלת הצעת עבודה שהיא אפשר לסרב לה - היא תהיה בת הלוויה של גברת פינץ' - סופסוף יהיה לך חדר משלה, בגדים נעימים וארוחות מסודרות, ועם הכסף שתרוויח תוכל לעזור לאחיה.

אך מסתבר שלא הכל ורוד, וכבר ביום הראשון גברת פינץ' נועלת אותה מחוץ לחדר, וכשמר פינץ' מגיע היא משליכה אגן רחצה שמתרסק ונשבר לרסיסים - כך שמאבס מבינה שיש לה פה עסק עם אישה לא רגועה ובעלת עצבים רופפים.

ככל שחולפים הימים מאבס מבינה שרב הנסתר על הגלוי, ויש הרבה סודות שהיא טרם גילתה.

במקביל מסופר סיפורה של אוליב, בחורה רווקה אמידה ממשפחה טובה, שהחליטה שאם עד יום הולדתה ה-28 היא לא תינשא היא תאמץ ילדה מבית היתומים. וכשמגיע היום הזה על אף אזהרות הסביבה היא אכן עושה זאת באומץ ובבטחון רב.

זהו ספר על נשים לוחמות, שבזכותן אט אט התחיל גרעין של שינוי בפערי המעמדות.
אוליב היא אישה מיוחדת בדורה - לא מפחדת ממוסכמות, דואגת לחלשים, נלחמת עבור מי שלא מסוגל להילחם בעצמו.
מאבס - היא אחות מגוננת, נלחמת להציל את אחיה מהגורל המר שצפוי להם במקום בו נולדו, יש לה לב טוב והיא מנסה לעשות הכל כדי לעזור למי שזקוקה לה.

הספר הזה הוא רומן תקופתי המתרחש בלונדון, הוא מציג סיפורים מרתקים המאפיינים את התקופה, ונשזרים יחד לסיפור אחד באופן מושלם.

הספר מחדד את הבעיות והתסכולים שהיו באותה התקופה, ומראה לנו עד כמה צריך להודות על המצב שלנו היום.

נהנתי מהסיפור, נהנתי מהדמויות ונשאבתי אליו ככה שהדפים עברו במהירות. הספר מרתק מתחילתו ועד סופו גם אם לפעמים נדמה שלכל סיטואציה מורכבת יש פתרון קסם, מה שלצערנו לא תמיד קיים במציאות.

בשורה אחת: לא כל הנוצץ זהב.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה