חפש בבלוג זה

יום שלישי, 22 בפברואר 2022

נערה, 11 / איימי סנטר קלארק


הוצאה: פן, ידיעות אחרונות
תרגום: אילן פן
שנה: 2022
381 עמודים


את הספר הזה לא תיכננתי לקרוא לכתחילה. מי שמכיר אותי יודע שספרי מתח זה פחות הסגנון שאני אוהבת וקוראת, אבל היו עליו ביקורות כל כך טובות שהחלטתי לבוא עם ראש פתוח ולנסות.

אלי היא חוקרת עצמאית המפורסמת בזכות הפודקאסט שלה "טחנות הצדק".  במהלך העונה החמישית של הפודקאסט שלה,  היא מעלה חקירת רצח העוסקת בשרשרת רציחות שהתרחשה כעשרים שנה לפני כן.

הרוצח שכונה רה"ל (רוצח הספירה לאחור) היה רוצח בשיטתיות ועל פי סדר מספרי קבוע. במהלך 7 ימים הוא היה חוטף ורוצח 3 בנות, כשכל אחת צעירה בשנה מהקורבן שלפניה. עד שהגיע לנרצחת בת ה11 ואז הרציחות הופסקו באופן פתאומי.

אחד המאזינים מנסה לעזור לאלי, אך אז היא מוצאת אותו מת, ולאחר מכן נחטפת ילדה, שדפוס החטיפה שלה מאוד דומה לדפוס של רה"ל, שנעלם לפני המון שנים. המשטרה בטוחה שאין מדובר באותו אדם, אלי מרגישה שרה"ל עדיין חי ויש הטוענים שהפודקאסט שלה הוא זה שמעורר חטיפות חדשות.

לאורך הספר משולב תמליל הפודקאסט של אלי הכולל ראיונות עם אנשים שונים (חוקרים, עדים וכו') ולסירוגין סיפור ההתרחשות בהווה. 

זהו ספר מותחן שחובבי הז'אנר ייהנו ממנו, במיוחד כאלה שאוהבים חקירות רצח. הוא בנוי בצורה מיוחדת ומעניינת ויש בו תחכום וגם כמה הפתעות בדרך. הדמויות בספר רב גוניות ומעניינות ובמיוחד אהבתי את דמותה של אלי - דמות אמיצה, שוחרת צדק, המוכנה לסכן עצמה כדי להוציא את הצדק לאור ולמנוע אסון נוסף.

בשורה אחת: טחנות הצדק טוחנות לאט

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה