חפש בבלוג זה

יום חמישי, 6 בינואר 2022

לב אש / אוליסיה קנטור


הוצאה: ידיעות ספרים
תרגום: נמרוד ברקו
שנה:2021
536 עמודים

"החיים תמיד ינסו לשבור אותך, אלכסנדרה. מזה איש לא יוכל להציל אותך, אבל לעולם אל תבגדי בלב שלך, זה הכי גרוע." (עמוד 37)

הרבה פרסומים היו לספר הזה, ונוכחתי לגלות שכמו שהפרסום מבטיח אכן מדובר בספר מלא אקשן.

אלכסנדרה. (סשה/אלכס) נולדה בברית המועצות להורים אוהבים. בתקופה בה השלטון קומיניסטי, הדת השולטת היא חוקי המדינה, כולם גדלים ומחונכים להתנהג ולחשוב אותו דבר. 

מגיל צעיר אלכסנדרה גדלה לחיים מלאי סתירות וחווה חוויות טראגיות המותירות את חותמם עליה.
היא היתה תלמידה מצטיינת ומלאת כשרון, בגיל הנעורים היא ניהלה רומן עם מאפיונר רוסי, בגיל מאוחר יותר היא נישאת לבחור שהיא לא אוהבת ומנהלת קריירה מבטיחה בטלויזיה, עד שיום אחד היא ובעלה נאלצים לברוח בפתאומיות לישראל.

גם בארץ היא חווה קשיים עד שהיא מוצאת עצמה עם תינוקת קטנה, חסרת כל. 
אלכסנדרה לא מוותרת ובנחישות רבה היא עושה הכל כדי להתפרנס ולחיות בכבוד, כך היא מתגלגלת בארץ מירושלים לרמת גן, משם לאפריקה ויותר מאוחר למנהטן עד שלבסוף היא חוזרת לישראל.

זהו ספר של מעל 500 עמודים שאין בו רגע משעמם. החיים של אלכסנדרה מלאי אתגרים, תהפוכות ונסיונות לא פשוטים, הרבה מעבר לאדם ממוצע. 
מזלה של אלכסנדרה שהיא אישה קשוחה, אמיצה וחזקה, כך שהיא מצליחה להתגבר על כל קושי שנקרה בדרכה, כשכל הזמן היא חושבת ומנסה לתכנן מה יהיה הצעד הבא שלה.

הספר קולח ומרתק, ולכל אורכו שזורים משפטים חכמים ומלאי תובנות. נהניתי לקרוא את הספר והוא העביר לי את זמן הקריאה בנעימים.

מה בכל זאת הפריע לי?
בשלב מסויים הרגשתי שאלכסנדרה חווה כל כך הרבה חוויות לאורך חייה, ואם היא לא התעייפה מכל זה, אני כקוראת קצת כן... ריבוי האקשן והתפניות בעלילה מרגיש כמו טלנובלה אינסופית מה שקצת פוגם גם באמינות של הסיפור. (אמנם לא מדובר בסיפור אמיתי, אך בכל זאת).
לדעתי אם היו מקצרים את הספר קצת הוא היה מושלם!

בשורה אחת: "אגדות הן אמיתיות ביותר. לא משום שהן מספרות לנו שדרקונים קיימים, אלא משום שהן מספרות לנו שניתן להביס אותם." (עמוד 215) 

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה