חפש בבלוג זה

יום שלישי, 20 ביולי 2021

בית טרלוני / האנה רוטשילד

הוצאה: פן, ידיעות ספרים
תרגום:רחל פן
שנה: 2021 עמודים
422 עמודים

זהו סיפורה של משפחת אצולה עשירה ובעלת כוח שירדה לשפל, שאיבדה את כל עושרה ומעמדה.

טירת טרלוני היתה קיימת מזה למעלה מ- 800 שנה, אלפי משרתים שימשו אותה בימיה הטובים, הבית היה בנוי ברוב פאר והדר, מלא ביצירות אמנות יקרות,  אך הדורות האחרונים פיזרו את כספיהם בפזרנות, בראוותנות ולעיתים בהשקעות כושלות, עד שהגיעו למצב בו בקושי יש להם מה לאכול.

ג'יין הנשואה לקיטו, יורש העצר לבית טרילוני, מנסה לשרוד ולדאוג לילדיה, וגם לחמה וחמותה (הרוזן והרוזנת), שמסרבים להאמין למצב וממשיכים לחיות בהכחשה, מורמים מעם, ועם גינוני אצולה שמזמן כנראה חלפו מהעולם.

תוך מאבק ההישרדות היומיומי, צצה קרובת משפחה חדשה - בת בלתי חוקית, מנהל קרנות גידור מנסה לעשות הכל כדי לנקום במשפחה הזאת בכל מיני דרכים, וברקע מתרחש משבר כלכלי.

הספר הזה הוא סיפור של אימפריה מתפוררת, של עולם הולך ונעלם. הדמויות מנסות להיאחז בשיניים בטירה המטה ליפול, ובירושה שאולי כבר לא שווה כלום. המלחמה על שימור ההיסטוריה והמורשת המשפחתית גובה מחיר יקר, ולא בטוח שמוצדק.

זהו סיפור מעניין שיש בו פוטנציאל לעלילה מרתקת, אך לטעמי הוא  היה קצת "כבד" ולא תמיד זרם, אבל מנגד עם כל הכאב שבו, היו בו גם כמה קטעים משעשעים ואירונים.
הספר מתרחש בהווה ומסופר ממספר נקודות מבט, כשכל אחת מהדמויות מוסיפה עניין לעלילה, והדמויות העיקריות בו הן דוקא הנשים שמניעות את העלילה ומצטיירות כחזקות לעומת הגברים.

ספר עם מסר חשוב על כוחו של הכסף ועל כך ש"לא לעולם חוסן".

בשורה אחת: צריך לחסוך גרוש לבן ליום שחור.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה