חפש בבלוג זה

יום שבת, 24 באפריל 2021

בית קפה ליד הים / ג'ני קולגן

הוצאה: הכורסא
תרגום: ניצן לפידות
שנה: 2021
413 עמודים

פלורה עזבה את האי מיור, שנמצא בסקוטלנד, כמעט בסוף העולם, עזבה את ביתה ומשפחתה ונשבעה שלעולם לא תחזור.
היא מתגוררת בלונדון העיר ההומה, התוססת, הלא רגועה עם הערפיח הנצחי מעל. היא עובדת באחד המשרדים הטובים כעוזרת משפטית, ומתאהבת בבוס הגדול והבילתי ניתן להשגה.

באחד הימים מגיע למשרד לקוח גדול ועשיר ודורש ממנה לחזור לאי הולדתה בטענה כי הוא צריך את עזרתה בהטמעת העסק שלו במקום.
כאשר היא חוזרת לשם, היא נאלצת להתמודד עם הזכרונות, עם תושבי האי שזוכרים לה הכל, עם אביה ועם אחיה הקולניים ולעיתים כפויי הטובה.

אט אט היא מנסה להחזיר לבית ילדותה את הסדר, את הניחוחות ואת הטעמים שספגה בילדותה, וכך היא גם מפיחה חיים בחנות הנטושה בנמל והופכת אותה לבית הקפה ליד הים.

הבעיה היא שזמנה באי עומד להסתיים והיא צריכה לקבל החלטות, להתמודד עם העבר ועם העתיד.

זהו סיפור מתוק על הבחירות בחיים, על סדרי עדיפויות, על יחסים משפחתיים, על געגועים וגם על אהבה ורומנטיקה.

אהבתי את הציניות השנונה, את הקטעים שגרמו לי לחייך, ואת זה שהדפים עברו לי בלי להרגיש.
תיאורי הנוף המיוחדים בספר גרמו לי להרגיש כאילו אני ממש שם, צופה במרחבי האינסוף של הים, ותיאורי האוכל והמאפים גרמו לי לרצות להגיע לשם להריח את הניחוחות ולטעום אותם.

ספר שהוא פנינה מתוקה והנאה צרופה.

בשורה אחת: בית הוא היכן שהלב נמצא.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה