חפש בבלוג זה

יום שני, 5 באפריל 2021

החמות / סאלי הפוורת




הוצאה: כתר
תרגום: ניצן לפידות
שנה: 2020
316 עמודים

יחסי חמות כלה הוא נושא שסופר ודובר רבות אודותיו, איכשהו זה תמיד נושא רגיש ומורכב, והרבה עלילות ומיתוסים נשזרו סביבו.

הספר מספר את סיפורה של לוסי הנשואה באושר לאולי (אוליבר), ויחד הם מגדלים שלושה ילדים.
באחד הערבים השגרתיים בביתם, דופקים על דלתם שוטרים ומודיעים להם כי חמותה של לוסי/ אימו של אולי - דיאנה מתה, ככל הנראה התאבדה, אבל יש חשד שנרצחה.

תוך כדי התחקירים והנסיון לפענח את נסיבות מותה הבלתי צפוי של דיאנה, מסופר גם הרקע המשפחתי, המפגש הראשון של לוסי עם אימו של אולי, היחסים ביניהן, היחסים עם אביו של אולי, היחסים עם נטי אחותו של אולי, הולדת הנכדים, וכו'.

הסיפור מסופר לסירוגין מנקודת המבט של לוסי ולסירוגין מנקודת המבט של דיאנה, ומביא בפני הקוראים את תפיסת המציאות השונה של כל אחת מהן.
בעוד לוסי חלמה כשהתחתנה שדיאנה תהיה לה לדמות אם, כיוון שאימה מתה, דיאנה שומרת על ריחוק וקרירות ומבהירה כי היא לא האמא שלה, וזה בעצם מוביל את לוסי להיות אולי החשודה העיקרית.

אהבתי את דמותה של לוסי, את היכולת שלה להוביל מהלכים בלי לעורר מהומות, להרגיע, לשמור על יציבות גם ברגעים מאתגרים, ליצור אמפתיה ואיכשהו ליצור סדר בבלאגן.
דמותה של דיאנה היתה בעיני קשה לפיצוח - המורכבות שלה, העקשנות הלא תמיד ברורה והריחוק, אך ככל שמתקדמים בספר מגלים קווים נוספים לדמותה.

הספר אמנם מוגדר כספר מתח, כיוון שהוא עוסק בפיענוח מוות פתאומי של אישה, אך בעיני הספר הוא יותר דרמה. הוא עוסק ביחסים משפחתיים, בבעיות כלכליות, בגידול ילדים ובעיקר ביחסי חמות-כלה.

זהו ספר קליל, עד כמה שאפשר להתייחס לסיפור על מוות בקלילות, הפרקים שבו יחסית קצרים ונקראים מהר והוא העביר לי בהנאה את סוף השבוע.

בשורה אחת: משפחה לא בוחרים.

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה