חפש בבלוג זה

יום שלישי, 30 במרץ 2021

מחול הסוסים / ג'וג'ו מויס

הוצאה: ידיעות ספרים
תרגום: ענבל שגיב-נקדימון
שנה: 2021
462 עמודים

"ואני תמיד יכולה לבצע את התנועה טוב יותר. אנחנו תמיד יכולים לבצע את התנועה טוב יותר. הטעם הוא הניסיון להגיע לתקשורת המושלמת. ותנועה קלה של האצבע על המושכה, או התאמה קלה של המשקל, יכולות לעשות את זה. זה שונה בכל פעם, כי יכול להיות שהוא מצוברח או שאני עייפה, או שהאדמה אולי רכה יותר. זה לא רק טכני - יש שני מוחות, שני לבבות... שמנסים למצוא איזון. השאלה היא מה עובר ביניכם" (עמוד 194)

אתחיל דווקא מהכריכה שמאוד אהבתי, שונה מכל הכריכות הקודמות של ספריה של מויס, היא צבעונית, אבל רגועה ופסטורלית בניגוד גמור לעלילת הספר.

הספר מורכב משני סיפורים הנשזרים לסיפור אחד -

שרה היא נערה בת 14 הגדלה על ידי סבה אנרי. היא  מקבלת ממנו במתנה סוס בשם בו. סבה שלמד באקדמיה מובילה לרכיבה עילית על סוסים בצרפת, מייעד אותה גם לכך, ומלמד אותה את כל סודות הרכיבה והטיפול בסוסים.
הבעיות מתחילות כשסבה לוקה בשבץ והיא נותרת לבדה, מנסה לתמרן בעולם של גדולים - בין טיפול בסוס לטיפול בסב, ומדי פעם היא גם צריכה ללכת לבית הספר, היא מסתבכת בחובות ועוד צרות.

נטשה היא עורכת דין מצליחה המייצגת ילדים ממשפחות הרוסות, הנישואין שלה למאק התפרקו לפני כשנה, ועתה הוא נוחת בביתה ודורש ממנה למכור את ביתם המשותף. צירוף מקרים מגלגל לביתה גם את שרה, וככה היא מוצאת עצמה בבית אחד עם האקס שלה ועם מתבגרת המתנהגת באופן מוזר.

אמנם ההתחלה של הספר איטית, ולקח לי זמן לקרוא אותו, אבל ככל שהעלילה מתקדמת הוא שואב ומרתק. 
סיפורה של שרה ואהבתה לסוסה נוגעים ללב, היא מסורה וטוטאלית וחולמת להגשים את החלום המשותף שלה ושל סבה.
היא גדלה בקרב המעמד הנמוך, חיה ברמת חיים לא גבוהה, כשסביבה יש פשע ובכל זאת היא גדלה להיות ילדה מחונכת עם ערכים, גם אם לעיתים היא מקבלת החלטות הנוגדות את הערכים עליהם גדלה.

נטשה רגילה לחיים נוחים ולרמת חיים גבוהה, כששרה נכנסת לחייה היא מגלה על עצמה הרבה דברים, היא עוברת תהליך ארוך של חשבון נפש גם כלפי עצמה, גם מול שרה וגם מול מאק.

זהו סיפור מקסים על אהבה לאדם ולבעלי החיים, על מסירות, על הקרבה, על החמצה, על כאב לב אבל גם על נצחון.
אני נהניתי ממנו וממליצה בחום!

בשורה אחת: לעיתים קל יותר לתת אמון בבעל חיים מאשר בבני האדם.

בדירוג סמיילי:😀😀😀😀 וחצי




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה