חפש בבלוג זה

יום ראשון, 6 בדצמבר 2020

זיגי / ליאור קדם


הוצאה: ספרי ניב
שנה: 2020
24 עמודים

אני מודה כי שם הספר בתחילה קצת הרתיע אותי (אולי כי הוא מזכיר קללה...), אבל עם קריאת הספר המקסים הזה הבנתי גם את המשמעות המתאימה והמיוחדת.

זיגי הוא זחל קטן שקיבל את שמו כיוון שאוהב לזחול בדרך עקלקלה ומפותלת.
בכל יום זיגי יוצא מהמחילה ומכרסם עשב רק בקרבתה, אך לאחרונה זיגי מחפש לטעום אוכל שונה וטעים יותר, ובמיוחד יש לו חלום לאכול אבטיח.

האבטיח גדל במקשה, וכדי להגיע לשם עליו לצאת מאזור הנוחות המוכר והבטוח.
לוקח לזיגי זמן עד שהוא אוזר אומץ ויוצא לדרך. בדרך הוא נתקל במכשולים, כשהמכשול הגדול מכולם הוא הכביש.
הכביש סואן ואין שום אפשרות לזחל קטן לעבור אותו בביטחה.
אז זיגי מתחיל לחלום: הלוואי והייתי ציפור שיכולה לעוף, או אולי קנגורו אוסטרלי או ג'ירפה ארוכת צוואר, אך זיגי הוא זחל, וזחל נשאר זחל!

במצב הנתון אין ברירה וצריך למצוא פתרון , ולכן זיגי מתחיל פשוט לחפור. הוא חופר וחופר ואפילו מתייאש באמצע, אבל הריח של האבטיח פשוט מבטיח, ואין ברירה זיגי חופר עד שהוא מגיע לא-ב-ט-י-ח!

המסע של זיגי מעביר מסרים מאוד חשובים לילדים על קבלת עצמי כמו שאני, על המאמץ שמשתלם, על יציאה מאזור הנוחות למען מטרה טובה, ועל לא לאבד תקווה, והכל בצורה סיפורית, מקסימה ומותאמת לילדים.
הסיפור מסופר בחרוזים ולדעתי יתאים לילדי הגן הבוגרים ואפילו לכיתות הנמוכות, כיוון שהוא באופן יחסי, מכיל הרבה מלל בכל עמוד.

האיורים בספר מקסימים כשהגוונים השולטים הם הירוק והחום,  ולטעמי היה כדאי להוסיף לכריכה ולחלק מהעמודים קצת צבע.

ומשפט לסיום: הגעתי לבקר את האחיינים המתוקים שלי עם כמה ספרים חדשים, ובסוף ביקשתי שיגידו איזה מהספרים היה המוצלח ביותר לדעתם... וזה היה הספר הנבחר!

בשורה אחת: "גם דרך מלאה מכשולים ומורדות, יכולה להוביל בדיוק למקום שבו צריך להיות" (מתוך הספר)

בדירוג סמיילי:😀😀😀😀😀



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה