חפש בבלוג זה

יום שני, 16 בנובמבר 2020

זהב אדום / נחמן גרשונוביץ


הוצאה: פנתר

שנה: 2018

302 עמודים


חבורה של עשרה מרגלים מתכנסת בדירת אירוח בפריז, כל אחד מגיע ממדינה אחרת, כולם למען מטרה אחת - למצוא את האוצר שנקרא זהב אדום.

בעל הבית,  מדריך טיולים במקצועו, נעלם ומותיר במקומו את שכנו היהודי לקבל ולארח את החבורה, ולהכיר להם את פריז, אבל לאט לאט הוא מבין שהעניינים לא מתנהלים באופן תקין, וישנם התרחשויות מוזרות ומדאיגות.

ככל שחולף הזמן המרגלים/אורחים מבינים כי מסתתרים בתוכם גם כמה מתחזים וכך נוצר מצב שכולם חושדים בכולם, אין אמונה באיש.

העניינים מסתבכים כשמתחילים תככים, תחבולות ואפילו רצח. כל אחד רוצה להצליח ולמצוא ראשון את האוצר, גם על חשבון האחרים, ובמקום לשתף פעולה נהיה מצב של "אדם לאדם זאב".

הספר הזה הוא החלק הראשון בדואט זהב אדום - זהב שחור, כשכל ספר מכיל כ-300 עמודים. 

אני תמיד שמחה לפרגן לסופרים ישראלים פחות מוכרים, ולכן שמחתי לנסות לקרוא את ספריו של נחמן גרשונוביץ. ניכר כי הושקעה מחשבה בספר ונעשה תחקיר יסודי על סיטואציות הכתובות בו.

הספר הזה הוא ספר מתח המזכיר את סגנונו של הרלן קובן, וחובבי הז'אנר יהנו ממנו.
כשקראתי אותו הרגשתי כמו בסרט מתח-פעולה עם עלילה רבת תפניות.
לי באופן אישי היה מעט קשה לעקוב אחר ריבוי הדמויות בספר, ועל כן אולי הייתי מציעה לשקול להוסיף בהתחלה רשימה מסודרת של הדמויות והארצות שהן מייצגות.

בשורה אחת: "אם אין אני לי - מי לי".

בדירוג סמיילי:😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה