חפש בבלוג זה

יום שלישי, 20 באוקטובר 2020

מושלם / קולין הובר


הוצאת כנרת זמורה דביר

תרגום: שאול לוין

שנה: 2020

269 עמודים

"כשתפגשי מישהו שיהיה טוב לך , הוא לא יתמקד בפגמים שלך ולא ימלא אותך בחוסר בטחון. הוא ימלא אותך השראה, כי הוא יתמקד בכל החלקים הכי טובים שלך" (עמוד 132)
על ספריה של קולין הובר קראתי הרבה שבחים וביקורות טובות, ועל כן היו לי ציפיות גבוהות מהספר הזה ובמיוחד עם השם המושלם שלו...

קווין נשואה לגראהם באושר ועושר, גרהאם הוא הבעל האידיאלי - מכיל, מפנק, תומך, אוהב ללא תנאי ובקיצור ג'נטלמן אמיתי, הזוגיות שלהם מושלמת והם בטוחים שיצלחו יחד גם סופות צייקלון ברמה 5.

הבעיות מתחילות לאחר מספר שנות נישואין,
ככל שהזמן עובר קווין המאוכזבת, מתכנסת בעצמה, היא מתרחקת מגראהם גם פיזית וגם נפשית.
גראהם לא מוותר בקלות, אהבתו כל כך חזקה ועוצמתית שהוא מנסה לעשות הכל כדי להחזיר אליו את קווין, אך הפער ביניהם רק הולך ונפער.

הספר מספר במקביל את סיפור אהבתם של קווין וגראהם החל מפגישתם הראשונה ועד שהפכו לסיפור אהבה, ולעומת זאת את מצבם בהווה, לאחר שבע שנות נישואין כשהזוגיות שלהם במשבר.

הספר מעלה נושאים חשובים, שרבים מהחווים אותם בחיים האמיתיים לא משתפים אודות הקשיים שהם חווים בעקבותיהם - נושאים אלו עלולים לגרור בעיות גם בתחומים נוספים ובעיקר בזוגיות.

כקוראת היה לי לעיתים קושי בהבנת דמותה של קווין, הרגשתי לעיתים שהיא ויתרה מראש על גרהאם והעדיפה להרים ידיים ולא להילחם על הטוב, אם כי קשה כמובן לשפוט בסיטואציה כזאת.

"הנישואים שלנו לא היו מושלמים. אין נישואין מושלמים. היו רגעים שהיא ויתרה עלינו. היו אפילו יותר רגעים שאני ויתרתי עלינו. הסוד לאריכות הימים שלנו היא שאף פעם לא ויתרנו יחד, באותו הזמן" (עמוד 179)

בסופו של דבר הספר היה מעורר עניין. סיפור האהבה של קווין וגראהם רומנטי, מתקתק ולעיתים היה נראה שהוא טוב מכדי להיות אמיתי (על אף המשבר המתואר).
הספר קליל, לא מתוחכם ואפילו די צפוי, והוא יתאים כספר חופשה או טיסה או סתם כשמחפשים ספר להעביר את הזמן בנעימים.
אהבתי שהיו בו תובנות מעניינות על זוגיות ועל החיים, ושעם כל זה שהכל לכאורה מושלם, כמו בחיים האמיתיים לכולם מסתבר יש גם קשיים.

בשורה אחת: כנראה שמושלם יש רק באגדות.

בדירוג סמיילי:😀😀😀😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה