חפש בבלוג זה

יום שלישי, 29 בספטמבר 2020

שירת הברבור / טל בר

הוצאה: ידיעות ספרים

שנה: 2020

351 עמודים


למדתי על בשרי איך שניות יכולות להימתח עד אין קץ, עד בלי סוף. איך שעות, ימים ושבועות חולפים בלי הינד עפעף. איך שבוע מרגיש כמו שנה, ושנה מרגישה כמו יום. איך הימים לא זזים, אבל השבועות רצים כמו במרדף מטורף אחר סופו של לוח שנה. למדתי להעריך זמן. אנשים באו והלכו, וגם אני כמותם..." (עמוד 196)

אפתח דוקא בסיום של הספר השולח ברכת תודה לכל אותם בחורים ובחורות המסתובבים בארץ ובעולם ומסכנים את נפשם לטובת בטחון מדינת ישראל, אין לי ספק שעבודתם היא עבודת קודש!

הספר הזה מתמקד בלוחם אחד - דניאל- צ'רלי- טיילור, הספר פותח בכך שנכלא בשבי ועובר עינויים קשים ואכזריים, ואז הוא חוזר 15 שנים אחורה: הוא מספר את סיפורו של דניאל מאז שירותו הצבאי ועד לגיוסו כסוכן מוסד.

הספר חושף בפנינו את עולם המבצעים של המוסד, את החלפת הדמויות, את הנסיעות ברחבי העולם גם במדינות אויב, את החיסולים, את היחסים המורכבים בצוותי הפעולה, את הבלתי צפוי, ואת ההשלכות הנגרמות בחיים האישיים כתוצאה מכך.

דמותו של דניאל מתוארת באנושיות רבה, עם כל מנעד הרגשות - תקווה, ייאוש, סיפוק, כאב וכו'. הספר מתאר את הקשיים והמורכבות בתפקיד הזה, את ההתמודדות עם דילמות מוסריות, את הויתורים האישיים, ואת פגיעות הנפשיות שרודפות אחריו.
סיפור האהבה של דניאל ברקע גם תורם לעניין בספר וגרם לי להתרגש ואף לדמוע.

עובדי המוסד בעצם מוותרים על הפרטיות שלהם, והופכים במידה מסוימת לרכוש המדינה. מאוד קשה להם לנהל חיים נורמליים של זוגיות ומשפחה, אומץ הלב שלהם והסיכונים אליהם הם נחשפים מעורר השראה.

עולם הריגול תמיד עניין אותי והספר הזה חושף סודות וסיפורים מאחורי הקלעים, שחלקם מבוססים על סיפורים אמיתיים.
הספר כתוב בכתיבה קולחת, הוא מרתק, מותח וקשה להפסיק לקרוא אותו עד לסופו.

בשורה אחת: בחרתי במשפט הפותח את הספר של ארנסט וולס: "החיים קצרים מכדי לקנות בננות ירוקות"

בדירוג סמיילי: 😀😀😀😀 וחצי

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה